יבמ: העידן הדיגיטלי משנה את סדר היום של מנהלי השיווק הראשיים; קיים פער ברמת המוכנות

2011 IBM Global CMO Study, סקר של חברת IBM שנערך בקרב 1,700 מנהלי שיווק ראשיים [chief marketing officers, CMOs] מ- 64 מדינות ו- 19 תעשיות וממצאיו פורסמו ב- 11 באוקטובר 2011, מצביע על כך שהעידן הדיגיטלי משנה את סדר היום שלהם.

מרבית הנשאלים אומרים כי קיים שינוי קריטי וקבוע בדרך בה הם פועלים מול לקוחותיהם אולם הם תוהים האם ארגונם מוכן לנהל את השינוי הזה.

הסקר מצביע גם על כך שכשני-שלישים מהנשאלים סבורים שהחזר על השקעות השיווק שלהם יהיה בשנת 2015 האמצעי המוביל של יעילות תפקוד מאמצי השיווק שלהם.

82% ממנהלי השיווק הראשיים אומרים כי במהלך 3-5 השנים הקרובות הם מתכוונים להגדיל את השימוש שלהם ברשתות חברתיות.

יבמ אומרת כי כ- 90% מהמידע בזמן אמת הנוצר כיום הוא נתונים בלתי מובנים [unstructured data]. “מנהלי שיווק ראשיים אשר ינצלו בהצלחה מקור חדש זה של תובנה יהיו בעמדה חזקה להגדיל הכנסות, להמציא-מחדש את קשרי הלקוחות שלהם ולבנות ערך חדש למותג שלהם”.

הצרכנים חולקים באופן מקוון עם רבים אחרים את התנסויותיהם מה שנותן להם בקרה והשפעה גדולים יותר מאשר למותגים. שינוי זה במאזן העוצמה מהארגונים ללקוחותיהם דורש גישות, כלים ומיומנויות שיווק חדשים על-מנת להישאר תחרותיים. מנהלי שיווק ראשיים מודעים לשינוי זה אולם הם נאבקים כדי להתמודד עימו.

בין היתר אומרים עוד עורכי המחקר כי מסחר נייד [Mobile commerce, m-commerce] צפוי לגדול בשיעור גידול שנתי מצטבר של 39% בשנים 2011-2016 ובשנת 2016 להסתכם ב- 31 מיליארד דולר.

שוק מחשבי הלוח (טבלטים) העולמי צפוי להגיע בסוף שנת 2011 לכ- 70 מיליון יחידות ברחבי העולם וב- 2015 ל- 294 מיליון יחידות.