טרנדפורס: היקף ייצור הסמרטפונים העולמי ללא שינוי משמעותי ברבע הרביעי של 2018 בשל היחלשות הביקושים

דו”ח של חברת המחקר DRAMeXchange (מקבוצת Trendforce) אומר כי היקף ייצור הסמרטפונים העולמי ברבע השלישי של שנת 2018 גדל בשיעור של 8% לעומת הרבע השני של השנה הנוכחית והסתכם בכ- 380 מיליון יחידות.

הגידול יוחס להתאוששות הדרגתית בביקושים ברבע השני של שנה זו וגידול במלאים הקשור בתחילת שיווק מכשירים חדשים ולרגל אירועי המכירות הגדולים במהלך חגי סוף השנה האזרחית.

לדברי עורכי הדו”ח, המכירות של ה- iPhone XR/XS/XS Max החדשים התבררו כנמוכות מהצפוי.

לפיכך, DRAMeXchange מעריכה כי כלל היקף הייצור ברבע הרביעי של שנה זו עומד על כמעט אותו נתון כמו ברבע השלישי של השנה הנוכחית, כ- 380 מיליון יחידות.

עוד קובעים עורכי הדו”ח כי שעה שמותגי הטלפונים החכמים נאבקים לבדל את המכשירים שלהם מאלה של יריביהם בתקופה של תחרות קשה, הרי שרבים ממותגי הסמרטפונים נעדרים כיום רכיבים חדשניים ייחודיים שימריצו רכישות חדשות. הצרכנים כיום פחות פעילים מבעבר בכל הנוגע להחלפת המכשירים שברשותם במכשירים חדשים, בשל כך.

את רשימת שישה המותגים העולמיים המובילים בשנת 2018 כולה מובילה במקום הראשון חברת Samsung עם נתח שוק בשיעור של 20.4%. ברבע השלישי של השנה היא הייתה מדורגת במקום הראשון וברבע הרביעי של השנה היא מדורגת במקום השני.

במקום השני בדירוג לשנת 2018 כולה ממוקמת חברת Apple עם נתח שוק בשיעור של 15.1%. יצויין כי ברבע השלישי של השנה היא הייתה במקום השלישי ואיל ברבע הרביעי של השנה הנוכחית היא דורגה במקום הראשון.

במקומות השלישי, הרביעי, החמישי והשישי (בהתאמה) מדורגות ארבע היצרניות הסיניות הבאות: חב’ Huawei עם נתח שוק של 13.7%; חברת Xiaomi עם נתח שוק של 8.3%; חברת OPPO עם נתח שוק של 7.9% וחברת Vivo עם נתח שוק בשיעור של 7.1%.

כלל ייצור הסמרטפונים  בשנת 2018 עומד, על-פי ההערכות, על 1,459 מיליון יחידות.