טרם ברור מה יעלה בגורלה של התביעה (והבקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה לפני מספר ימים נגד חברת התעופה Ryanair בעקבות הודעת החברה למחרת כי היא מבטלת את שינוי המדיניות שלה לגבי ישראל

18:18 20.01.2018

קטגוריות: משפט תעופה/תחבורה/תיירות

ביום רביעי 17.1.2018 בשעה 13:02 דיווחתי בחלון מבזקים של אתר זה כי “לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה היום (17.1) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת התעופה Ryanair בשאלה: האם היא “גובה מרוכשי הכרטיסים הטסים מישראל או אליה תשלום בגין תיק מטען בניגוד למדיניות הכבודה המקורית ובניגוד למדיניות ברחבי העולם”.

Read IT Now היה הראשון והיחיד שדיווח על הגשת התביעה הזאת.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד נדב אפלבאום והתובעים בתביעה זו הם בני הזוג משה ועינת ליפסקר [הערה” במקום אחד בכתב התביעה ובנספחיו נכתב שמה כעינב]. בתביעה נאמר בין היתר כי “… לאחרונה החליטה הנתבעת כי החל מיום 15.01.2017 [כך במקור – א.ל.] תערוך שינוי במדיניות הכבודה שלה, כך שלנוסע יותר לעלות לטיסה, ללא תשלום נוסף, רק תיק יד וכי הובלתו של תיק מטען כרוכה בתשלום, בין אם תיק המטען מועלה לתא הנוסעים ובין אם הוא מאוחסן בתא המטען. הגבלה זו הוחלה על כל הטיסות שלאחר מועד השינוי, אף אם כרטיסי הטיסה נרכשו טרם מועד זה ואף כאשר בהל ההזמנה לא נמסר דבר וחצי דבר אודות השינוי.

“עוד ראוי לציין כי במועד השינוי נכנסה לתוקף מדיניות הכבודה של הנתבעת ברחבי העולם. ברם, המדיניות הכללית שונה מזו החלה בטיסות לישראל או אליה. בעוד שבמדיניות הכללית של הנתבעת הנוסע זכאי להביא עימו תיק מטען, וזה מאוחסן בתא המטען ללא עלות נוספת, המדיניות בנוגע לטיסות מישראל או אליה, כאמור לעיל, גוררות חיוב גם בגין אחסון תיק המטען בתא המטען.

“בחינת אתר הנתבעת מלמד כי אף לאחר שהנתבעת הודיעה על מדיניות הכבודה החדשה, הנתבעת לא טרחה להבהיר לרכושי הכרטיסים כי קיימת הגבלה שונה בישראל וכי הנוסעים יידרשו לשלם בגין אחסון תיק המטען”.

יום למחרת הגשת התביעה הזאת פורסם בכלי התקשורת כי חברת התעופה חזרה בה מהודעתה הקודמת על שינוי המדיניות שלה, לפיה בעקבות הליכים ביטחוניים נוספים בנמל התעופה בישראל, הנוסעים הטסים מישראל ואליה לא יורשו להעלות לתא המטוס תיק יד נוסף.

עתה – לאור ההודעה החדשה – נותר לראות מה יעלה בגורלה של התביעה הזאת. סביר להניח שבדיון קדם  משפט העניינים ייסגרו תוך פיצוי מסויים לתובעים.

בשלב זה נותר רק לאחל לבני הזוג ליפסקר טיסות וחופשה נעימה שכן הם יוצאים השבוע (24-28 בינואר 2018) לחופשה ברומא.