‘טלקום ניוז’ מציג: ברכת שנה טובה חדשה-ישנה

07:29 11.10.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

למרות שאני מבקר מידי יום כמה פעמים באתר ‘טלקום ניוז’ של מומחה הטלקום אבי וייס, הרי שהשנה לא ראיתי (משום-מה) את הברכה שלו לשנה החדשה תשפ”א.

הדבר נראה מוזר בעיניי ולכן בדקתי בגוגל. נרגעתי כשהתברר כי אכן פורסם אייטם ובו ברכה לחג ולשנה החדשה. האייטם פורסם ביום רביעי, 16.9.2020, לפני הצהריים יומיים לפני ערב ראש השנה [תזכורת לעצמי: הגיע זמן הבדיקה המסורתית אצל רופא העיניים שלי].

האייטם כולל דברים שכבר פירסם בברכות דומות בשנים הקודמות [טקסטים כמו:  “מערכת Telecom News מאחלת לקוראים שנה טובה ומתוקה, מלאה בחדשות תקשורת והייטק, חדשות מעניינות, בלעדיות ומספקות ערך לקוראים. האתר יתעדכן עד כניסת החג ולאחר מכן במוצאי ראש השנה ויפעל גם בחול המועד סוכות”] וגם דברים חדשים לרבות ציון מספר הקוראים הייחודיים שלו [“אתר טלקום ניוז סוגר את שנת תש”ף סביב 100 אלףקוראים ייחודיים’ לחודש. התחלנו מאפס במרץ 2013. זאת, תוך עלייה מתמדת ורציפה בהיקף הקוראים ובנאמנות של הגולשים לאתר, מכל קצוות הקשת של מקצועות ההייטק בארץ ובעולם”. נדמה לי שבעבר הוא טען שהגיע לסביבות 200,000 קוראים ייחודיים].

אלא שאת האתר של אבי וייס צריך לקרוא בשבע עיניים משום שבאוטו אייטם ברכה של ספטמבר 2020 יש משהו מוזר: בתחתית אותו אייטם יש ברכה של ידידו סיני ליבל תחת הכותרת “לאבי וייס, לאתר טלקום ניוז, ולעם ישראל”.

הברכה כוללת דברי שבח והלל לאבי וייס ולאתר שלו אבל לזה כבר התרגלתי במהלך השנים: מחד, אבי וייס משבח את סיני ליבל על פועלו, ומאידך – סיני ליבל משבח את אבי וייס על פועלו. איש איש בתורו הוא [“לא, אתה”…].

אבל, הברכה של סיני ליבל – באותו אייטם שכאמור התפרסם מ- 16 בספטמבר 2020 –  כפי שניתן לראות בבירור שם, היא בכלל ברכה מ- 10.9.2018.

האם ייתכן שאבי וייס ‘העתיק’ מתוך נוסח ברכה שהוא כבר פירסם בעבר ותוך כדי תהליך ההעתקה ‘נדבק’ טוקבק מהברכה לפני שנתיים?!

= = = = = = = = = = = =

מסתבר שהארכיון לא שוכח: ב- 10.5.2019 פירסמתי אייטם בשני חלקים. בחלק השני כתבתי בין השאר את הדברים הבאים:

“בתפר שבין מוצאי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לבין תחילת החגיגות של ערב יום העצמאות, ביום רביעי, 8.5.2019, בשעה 19:45, פירסם אבי וייס באתר שלו ‘טלקום ניוז’ שכותרתו: “יום עצמאות שמח“.

“[…] וכאן אני מגיע למשהו מוזר ביותר. אני מניח שרק אני ואולי עוד אדם אחד הבחינו בו (אולי אבי וייס עצמו?): בתחתית אותו אייטם ‘בלעדי’ שלשום שכלל ברכה ליום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, הופיעו גם 3 תגוביות (טוקבקים)  – אחת מהן של מיודענו  סיני ליבל – כאשר שלושתן נשאו תאריך זהה של 2.5.2017.

אכן, לא טעיתי: המועד שצויין שם הוא בחודש מאי 2017, כלומר לפני שנתיים; כלומר מיום העצמאות ה- 69 למדינת ישראל; כלומר מסע אחורה במנהרת הזמן.

רק לאחר זמן קצר נעלמו שלוש התגוביות הללו מהאייטם הזה, שכבר אינו מופיע עכשיו בדף הבית“. [הערה: הדברים פורסמו בהדגשה במקור].

= = = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס, כך ניתן להתרשם, אוהב לכתוב שוב ושוב על כך ש”כל כלי התקשורת” בישראל (או, “רוב כלי התקשורת”) עשו Cut & Paste (חתוך והדבק) להודעות של שר התקשורת/דוברות משרד התקשורת, וזאת מבלי להבין דבר וחצי דבר לגבי מה שחתכו והדביקו.

קצת מוזר שקצין המשטרה בדימוס, זה שבודק כל תו ותג לגבי תיק 4000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא מקפיד לבדוק מה הוא עצמו מעתיק ומדביק בדברים שלו.

ואגב, כמו תמיד במקרים הללו, ככל מתועד.

= = = = = = = = = = = = = = = =

ובשולי הדברים (תרתי משמע): אייטם זה מתפרסם ערב שמחת תורה. אי אפשר שלא להתפעל מחוסר סבלנותו של אבי וייס (החוזרת ונשנית) כלפי ‘מטקבקים’ מסויימים באתר שלו. לשונו החריפה והמושחזת עונה להם מנה אחת אפיים. אֲנִי וְאַפְסִי עוֹד.

כך, למשל, ב- 6 באוקטובר 2020 הוא כתב בתגובה לאחד מקוראיו: “אין לך צל של מושג על מה אתה מטקבק. לכן, אין לי צורך לענות, למי שלא מבין כלום בתחום, אין לו מושג בטכנולוגיות, אין לו צל של מושג מה נעשה בעולם ויש לו רק מקלדת. זה כל הידע שיש: לטקבק במקלדת. ללא כל ידע וללא כל הבנה. נאדה. כלום.  Zero. חג שמח, זה בטח תבין. זהו”.

                                      = = = = = = = = = = = = = = = =

למרות קורונה, למרות הסגר, למרות העבודה מהבית, עובדי משרד התקשורת יכולים לדעתי לנשום לרווחה (אבל בשקט ועם מסיכות).

מסורת הייתה לו לאבי וייס בשנים האחרונות לכתוב לפני חול המועד סוכות ולפני חול המועד פסח על הש-ע-ר-ו-ר-י-ה (החוזרת על עצמה) לפיה עובדי המשרד יוצאים לחופשת חג ארוכה וממושכת בתקופה זו וימי עבודה חשובים יורדים לטימיון.

כתבתי שוב ושוב כי מדובר בחופשות מרוכזות של כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך. כתבתי שוב ושוב כי ממילא מדובר בחצאי ימי עבודה בשל כך שמדובר בחול המועד.

אבל הוא בשלו: מומחה הטלקום העדיף למנות את כלל הימים המבוזבזים, לדבריו, לרבות שישי-שבת שלפני חול המועד, את ערב החג והחג, וכך הגיע לתקופה של כעשרה ימים כאלו.

זאת למרות שלמשל עתה היה מדובר בחמישה חצאי עבודה בתקופה שכמעט כל המדינה חופשת (גם אם היה מדובר בתקופה ‘רגילה’ נטולת קורונה).

הם גם ניצלו מהקריאה המשונה שלו שבמקום לשבת בבית במהלך חול המועד, הם ייצאו מטעם המשרד לרחבי המדינה כדי להגביר את פעולות הפיקוח והאכיפה בתחום הטלקום בקרב חברות התקשורת השונות.

                                      = = = = = = = = = = = = = = = =