“טבע מזוהה עם הדגל הישראלי ולפיכך אנו נתונים כל העת להתקפות של קיצונים או פעילים המגיעים מהעימות האיזורי”

אילן עבדי מנהל אבטחה CISO גלובלי בחברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע”מ [TEVA Pharmaceutical Industries Ltd] אשר השתתף בכנס אבטחת המידע השנתי RSA Conference 2015 USA (שהתקיים בסן פרנסיסקו, 20-24 באפריל 2015), התראיין למגזין  Infosecurity Magazine .

לדבריו, “טבע מזוהה עם הדגל הישראלי ולפיכך אנו נתונים כל העת להתקפות של קיצונים או פעילים המגיעים מהעימות האיזורי. טבע היא אחת המחברות הגדולות ביותר בישראל והפעילים מכירים בכך”.

לטבע יותר מ- 43,000 עובדים ב- 60 מדינות בעולם. למרות שהוקמה בישראל היא למעשה חברה בינלאומי בעלת תשתית IT עצומה.

לחברה יותר מ- 300 אתרי אינטרנט בשפות רבות כשמרבית האתרים מתארחים מחוץ לגבולות ישראל.

לדבריו ניהול האבטחה של חברת טבע דורשת פעילות הגנה אגרסיבית במיוחד. “מרבית ההתקפות הן נגד נגד שרתי Web. “ייתכן ומדובר בונדליזם או כדי להשיג נתונים ולהביך את טבע או באמצעות אותם אתרים לחדור לרשת הארגונית משום שמקצת מהאתרים מחוברים למסדי נתונים ברשת שלנו. לשם כך אנו זקוקים לפיתרון מיוחד ומתקדם ולכלים הנכונים אשר יוכלו לשרת את כל סוגי הפלטפורמות והמכשירים”.

בין היתר משתמשת טבע בטכנולוגיה של חברת Sentrix שאחד ממיסדיה הוא בעל רקע ישראלי.

אילן עבדי אמר בראיון כי הוא מאמין שישראל טובה מאוד בהתמודדות עם בעיות בטווח הקצר אולם בטווח הארוך לארצות הברית יש יכולות סייבר מתקדמות יותר: “בארה”ב יש היכולת לחלום ולהגשים את אותו החלום בטווח הארוך. בישראל אנו כל-כך ממוקדים בשאלה האם נישאר על המפה או לא”.

הוא התייחס בדבריו לנושא שיתוף הפעולה בין הארגונים לממשלה לגבי הסייבר. בישראל המיקוד הוא תמיד על הגנה הקשורה לעימות בטווח הקצר. בארה”ב יש הדגשה רבה יותר, לדבריו, על שיתופיות המציגה תועלת למגזר העסקי. “בארצות הברית הם מבינים שאם משהו ישתבש בתחום הכלכלי אזי הדבר יפגע במדינה כולה ואנשים יאבדו את מקומות העבודה שלהם (…) יש שם הרבה יותר כלים ומעורבות. במקרה של חברת SONY הממשלה האמריקנית ידעה על כך בתוך מספר ימים”.

לעומת זאת, אמר, “בישראל הבעייה היא פיזית יותר במונחים של המדינה האיסלמית (ISIS, דאעש) וקבוצות אחרות. לישראל רמה גבוהה מאוד של יכולות תקיפה אולם לא בהכרח יכולות דומות בתחום ההגנה. רק עתה המדינה החלה לבחון את צרכי העסקים ולפיכך גם גדל התקציב. חברה כמו טבע אינה יכולה להקציב תקציבים לסוגי ההתקפות שהפעילים או ממשלות יכולים לגייס. מרבית החברות מבינות עתה כי יש לישראל חזית נוספת כיום ואין מדובר בחזית פיזית”.

בשנת 2014 היא ייצרה 60 מיליארד כדורים ואחד מכל שמונה מרשמים הניתנים בארצות הברית ע”י רופאים למטופליהם כוללים תרופה של החברה.