‘חשיפה טרייה’ ו’בלעדית’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ השבוע לגבי משרד התקשורת; אלא שהדברים פורסמו חודשיים וחצי קודם לכן ב- Read IT Now

ביום שלישי השבוע (25 ביוני 2019) בשעה 10:39 פירסמתי את הדברים הבאים בחלון המבזקים של אתר זה: כל הכבוד על האייטם ה”בלעדי” של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מהבוקר (25.6.2019) לרבות ‘חשיפה טרייה’ של דו”ח ההתקשרויות הרבעוני של משרד התקשורת הכולל פרטי נסיעות לחו”ל של אנשי המשרד! אלא שמה שאבי וייס לא מספר לקוראיו הוא שהמידע הזה (של החשיפה הטרייה כביכול) פורסם רשמית ע”י מ. התקשורת ב- 10.4.2019 ויום לאחר מכן כאן ב- Read IT Now; בקרוב יתפרסמו כאן באתר כמה דברים חדשים על אבי וייס.

פורסם ב’טלקום ניוז’: ב- 25.6.2019 בשעה 07:00 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: “איוב קרא & נתי כהן טיולים בע”מ: שירותי נסיעות לרחבי העולם – על חשבונכם”. האייטם הזה סווג בתחילה כ’בלעדי’ ובהמשך שונמך הסיווג שלו ל”ראשונים לדווח’.

בכותרת המשנה של אותו אייטם נאמר: “חשיפת הנתונים על בזבוז כספי משרד התקשורת לטובת נסיעות ברחבי העולם של צמרת משרד התקשורת ע”ח משלם המיסים. נסיעות לחו”ל בלתי ברורות ולא מוסברות מבחינת נחיצותן של כמות לא ידועה של בכירים, רק ברבעון הראשון של 2019. ‘ימי פומפיי האחרונים’. בקצב הזה יוציא המשרד 28 נסיעות (כל נסיעה זה משלחת, לא אדם בודד) לחו”ל בשנה…”

ואילו באייטם עצמו נאמר בין היתר: “החשיפה הטרייה של היום מגיעה מהמשרד עצמו, מאחר שעל פי “חוק חופש המידע”, משרד התקשורת העלה לאתר המשרד את קובץ ההוצאות של המשרד לרבעון ראשון 2019 […] לכן, שלחתי ביום 23.6.19 את סדרת השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת: שר ומנכ”ל:” [הערה: המלה ‘הדחופות’ מודגשת במקור].

העוּבְדּוֹת:

א. ב- 10 באפריל 2019 פירסם משרד התקשורת את נתוני ההתקשרות שלו לרבע הראשון של שנת 2019, כמתחייב בחוק. הפרסום היה פומבי באתר היחידה הממשלתית לחופש המידע (שבמשרד המשפטים).

ב. ב- 11 באפריל 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה בנושא זה, כפי שאני עושה מידי רבעון בשנים האחרונות.

ג. לפרסם את הדברים חודשיים וחצי לאחר מכן תחת הכותרת ‘חשיפה טריה’ ו’בלעדית’, ובמיוחד כשלא מדובר במשהו סודי אלא בפרסום רשמי, פומבי, של משרד התקשורת, זה כנראה שיא נוסף של מומחה הטלקום, או המנטור לנושאי מדיה, כפי שכינה אותו ידידו בעבר. בפועל: לא חשיפה, לא טרייה, לא בלעדי, לא ראשונים לדווח. סתם, אייטם פשוט.

סוף דבר: ואם זה לא מספיק, הרי שבאחת התגוביות (טוקבקים) לאייטם של אבי וייס כתב מישהו: “[…] ממש גדולים, איוב ונתי, מוכי סנוורים – מפעילים טריקים ישנים וחושבים שזה לא יתגלה. אידיוטים שימושיים. בסוף, אבי וייס עולה על הכל …”.

הדגש הוא כמובן על המלה ‘בסוף’, גם אם מדובר בפרסום שנעשה חודשיים וחצי לאחר שהדברים פורסמו ע”י משרד התקשורת וכאן ב”ריד איט נאו” (כמובן כשאבי וייס עושה זאת תחת הכותרת ‘חשיפה טריה’ ו’בלעדית’).