חשד: הדואר האוסטרי [מונפק אך רובו בבעלות המדינה] אסף ומכר מידע לגבי נטיות ונאמנות פוליטיות של לקוחותיו וכן פרטים כלליים של לקוחות (בסה”כ יותר מ-5 מיליון איש), פרשה שלדברי פעילים לשמירה על הפרטיות מזכירה את פרשיית פייסבוק

09:27 18.01.2019

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים:

אתר תחקירים עיתונאיים Addendum טוען שהדואר האוסטרי (Austrian Post) [מונפק ב- Wiener Börse  אך רובו בבעלות המדינה] חשוד כי אסף ומכר מידע לגבי נטיות ונאמנות פוליטיות של לקוחותיו וכן פרטים כלליים של לקוחות (בסה”כ יותר מ-5 מיליון איש), פרשה שלדברי פעילים לשמירה על הפרטיות מזכירה את פרשיית פייסבוק.

לדברי אתר התחקירים, הדואר  מכר שמות, כתובות, גילים ומגדר של כשלושה מיליון מלקוחותיו לחברות אחרות לשם שיווק מוכוון. בנוסף, הדואר אסף מידע על נטיות פוליטיות לכאורה של עוד 2.2 מיליון איש ומכירת המידע לגופים פוליטיים כדי שיוכלו להגיע לתומכים פוטנציאליים נוספים שלהם במסעות בחירות.

ארגון הפועל לשמירה על הפרטיות, Epicenter Works, טוענת שפרקטיקה כזו מנוגדת לכללי הגנת נתונים של האיחוד האירופי.

לעומת זאת, הדואר האוסטרי אינו רואה כל פסול בפרקטיקה שלו בתחום זה וטוען כי עפ”י החוק האוסטרי הוא מורשה להשתמש בנתונים הללו למטרות שיווקיות בלבד.