חב’ מחקר רביעית מפרסמת דו”ח לגבי מכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע השני של 2018 וקובעת אף היא כי לראשונה הדיחה חב’ Huawei את Apple

ביום רביעי האחרון, 1 באוגוסט 2018, בשעות 06:38-07:00 [מספר שעות לפני שכל האתרים הגדולים דיווחו על אותם ממצאים ממש], פירסמתי שלושה מבזקים בחלון המבזקים של אתר זה:

+ חברת המחקר IDC: ירידה של 1.8%(-) במכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע השני של 2018 ל- 342 מיליון יחידות; הרבע השלישי ברציפות של ירידה במכירות (בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת) והרבע הרביעי של ירידות אי-פעם; חברת Huawei הדיחה לראשונה את Apple מהמקום השני.

+ חברת המחקר Canalys: מכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע השני של 2018 – חברת Huawei, שחוותה גידול של 41% במכירותיה לעומת השנה הקודמת, הדיחה לראשונה את Apple מהמקום השני; חברת Samsung ממשיכה להוביל אך מכירותיה נפגעו.

+ חברת המחקר Strategy Analytics: מכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע השני של 2018 – ירידה של 3%(-) במכירות ל- 350.4 מיליון יחידות.

בינתיים מסתבר כי חברת מחקר רביעית הצטרפה אל שלוש החברות הקודמות ופירסמה את ממצאיה לגבי מכירות הטלפונים החכמים ברבע השני של השנה הנוכחית.

גם חברת Counterpoint Research קובעת כי חברת Huawei הסינית הדיחה לראשונה את Apple מהמקום השני והפכה למותג הסמרטפונים השני בגודלו בעולם.

חברת המחקר קובעת כי ברבע השני של שנת 2018 חלה ירידה של 2%(-) במכירות הסמרטפונים העולמיות לעומת הרבע השני של שנת 2017. בכך נמשכה מגמת ירידה לאחר שגם ברבע הראשון של שנת 2018 נרשמה ירידה בשיעור של 3%(-) לעומת הרבע הראשון של שנת 2017.

לדברי חברת המחקר, נתח השוק המשותף של עשרה היצרנים המובילים הסתכם ברבע השני של שנה זו ב- 79%. יתר 21% נמצאים בידי יותר מ- 600 מותגים קטנים הרבה יותר.

עוד מציינת חברת המחקר בדו”ח שלה כי ההיחלשות בביקושים לסמרטפונים נובעת מהאטה בביקושים בעיקר בשווקים המפותחים דוגמת סין, ארצות הברית ומערב אירופה שם ניכרת התארכות מחזורי ההחלפה [replacement cycles] של מכשירים שבשימוש במכשירים חדשים.

בתוך כך, פירסמתי ב- 31 ביולי 2018 בצהריים בחלון המבזקים של אתר זה כי לדברי חברת המחקר TrendForce, מותגים אמריקנים וקוריאנים שלטו בעבר בשוק הסמרטפונים העולמי וכי בשנת 2018 הנתח של מותגי הסמרטפונים הסיניים מכלל שוק הטלפונים החכמים העולמי יגיע לשיעור של 54%.