חב’ המחקר Strategy Analytics: למרות ההשקות של סמרטפונים מתקפלים, האימוץ ההמוני שלהם עדיין רחוק

Global Display Technologies Forecast: 2008-2024, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 12 בספטמבר 2019 אומר כי אומר כי למרות ההשקות של סמרטפונים מתקפלים [Foldable Display Smartphones], האימוץ ההמוני הנרחב שלהם עדיין רחוק.

חברת המחקר אומרת כי המכשירים הללו יהיו במסגרת קטגוריית ultra-premium category כאשר רק בסיס לקוחות מוגבל יוכל להרשות לעצמו את המכשירים החדשים היקרים הללו. בשלב הראשון, המכשירים הללו יכוונו אל המשתמשים העסקיים.

כדי שהאימוץ שלהם יהיה המוני ונרחב יש צורך שהמחירים שלהם יירדו בעתיד, קובעת חברת המחקר סטרטג’י אנליטיקס.

חברת המחקר מעריכה כי פחות מ- 0.1% מהסמרטפונים השנה יהיו בעלי מסך מתקפל כאשר בשנת 2024 הנתח יהיה יותר מ- 3%.

עם זאת, חברת המחקר מציינת כי למרות קצב האימוץ האיטי הרי שהמכשירים הללו “ישנו בהכרח את האופן בו אנו משתמשים בסמרטפונים שלנו. המכשירים המתקפלים הם העתיד”.

Emergent Mobile Device Technology Tracker, דו”ח של חברת המחקר ABI Research  שפורסם ב- 3 בספטמבר 2019 אומר כי בשנת 2020 יימכרו בעולם 8 מיליון סמרטפונים בעלי מסך מתקפל בצורות שונות [foldable, flexible, or rollable screen/display technology]. נתון זה צפוי לגדול ל- 228 מיליון בשנת 2028.

כלל המכשירים בעלי טכנולוגיה זו [ובהם גם מחשבי לוח (טבלטים) ומכשור לביש (Wearables)] צפוי לגדול מ- 1.8 מיליון יחידות בשנת 2019 ל- 240 מיליון יחידות בשנת 2028, שיעור גידול שנתי מצטבר של 72%.

בשנת 2028 מספר הטבלטים בעלי המסך המתקפל שיימכרו יגיע ל- 7 מיליון יחידות.