חב’ המחקר Strategy Analytics: ברבע הרביעי של 2018 – ירידה של 6%(-) במכירות הסמרטפונים; ב- 2018 כולה – ירידה של 5%(-) במכירות; שנה ראשונה בה חלה ירידה של המכירות במהלך השנה כולה

Global Smartphone Shipments Slip 6 Percent in Q4 2018, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics שפורסם ב- 30 בינואר 2019 אומר כי ברבע הרביעי של שנת 2018 חלה ירידה בשיעור של 6%(-) במכירות הסמרטפונים, מ- 400.7 מיליון יחידות ל- 376 מיליון יחידות.

זה הרבעון החמישי ברציפות של ירידות רבעוניות במכירות הטלפונים החכמים ברחבי העולם. בין הסיבות: מחזורי החלפה [(replacement) ממכשירים שבשימוש הצרכנים כיום למכשירים חדשים יותר] ממושכים יותר והיעדרם של דגמים מושכים מבחינת הצרכנים [wow models].

בשנת 2018 כולה חלה ירידה בשיעור של 5%(-) במכירות הטלפונים החכמים, מ- 1.51 מיליארד מכשירים בשנת 2017 כולה ל- 1.43 מיליארד מכשירים בשנת 2018 כולה.

לדברי חברת המחקר מדובר בשנה הראשונה בה חלה ירידה של המכירות במהלך השנה כולה.

חברת סמסונג שמרה על המקום הראשון עם נתח שוק בשיעור של 18% [למרות שבשנת 2018 חוותה ירידה של 7%(-) במכירותיה] ברבע הרביעי של שנת 2018.  אחריה במקום השני ניצבת חברת אפל [שבשנת 2018 חוותה ירידה של 15%(-) במכירותיה] ובמקום השלישי חברת וואווי הסינית עם נתח שוק של 16% [רשמה גידול אשתקד בשיעור של 35% במכירותיה].