חב’ המחקר IDC: ברבע השלישי של 2017 – ירידה של 0.5%(-) במכירות המחשבים האישיים המסורתיים [נייחים, ניידים ותחנות עבודה] ל- 67.2 מיליון יחידות; את השוק מובילה HP, שנייה – Lenovo, ושלישית – Dell

20:40 14.10.2017

קטגוריות: חומרה והיקפי

תגים: , , , , , , ,

Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 10 באוקטובר 2017 אומר כי ברבע השלישי של 2017 חלה ירידה בשיעור של 0.5%(-) במכירות המחשבים האישיים המסורתיים [נייחים, ניידים ותחנות עבודה] ל- 67.2 מיליון יחידות.

התחזית המקורית של חברת המחקר International Data Corporation הייתה לירידה בשיעור של 1.4%(-).

בניגוד לחברת המחקר גרטנר, שטענה כי מבצעי קידום מכירות מסורתיים דוגמת ה”חזרה לבית-הספר” לפני תחילת שנת הלימודים בארה”ב [Back-to-School] כבר אינם מהווים מקור גידול יעיל, הרי שחברת המחקרIDC  דווקא טוענת שהמבצעים הללו סייעו למכירות.

את השוק מובילה HP, שנייה – Lenovo, ושלישית – Dell.

חברת המחקר גרטנר טוענת כי מקרב שישה היצרנים המובילים, חברת HP הייתה היחידה שרשמה גידול חיובי (4.4%) במכירותיה מהרבע השלישי של שנת 2016 למכירות ברבע השלישי של שנת 2017. שאר החברות חוו גידול שלילי. לעומתה, חברת IDC טוענת כי כל ארבע החברות המובילות רשמו דווקא גידול חיוב מהרבע השלישי אשתקד לרבע השלישי של השנה הנוכחית ורק חברת ASUS שבמקום החמישי רשמה גידול שלילי.