חב’ המחקר Digitimes Research: מכירות ה- Notebooks ברבע הרביעי של 2017 היו נמוכות מהצפוי

דו”ח של חברת המחקר Digitimes Research שפורסם ב- 1 בפברואר 2018 מצביע על כך שמכירות מכירות ה- Notebooks ברבע הרביעי של שנת 2017 היו נמוכות וחלשות מהצפוי.

בסך הכל נמכרו ברבע האחרון של השנה שעברה כ- 41.15 מיליון יחידות [לא כולל מכשירי detachable 2-in-1 devices].

לדברי חברת המחקר זו הירידה הראשונה (בהשוואה לרבעון המקביל שנה קודם לכן) לאחר ארבעה רבעונים רצופים של גידול במכירות לעומת השנה הקודמת.

עוד מציינת חברת המחקר כי ל- iPhone X הייתה השפעה מוגבלת על הביקוש ל- Notebooks במהלך הקניות לרגל חגי סוף השנה האזרחית אולם החלפת מכשירים קיימים במכשירים חדשים יותר [replacement] במגזרים הארגוניים בשווקים הבוגרים במהלך הרבע הרביעי של שנת 2017 – נחלשה למחצית הראשונה של השנה שעברה.

חברת המחקר דיגיטיימס ריסרץ’ מעריכה כי ברבע הראשון של שנת 2018 תשוב מגמת הגידול עם שיעור גידול חד-ספרתי בהשוואה לרבעון המקביל שנה קודם לכן (הרבע הראשון של שנת 2017). זאת בעיקר בשל דגמים חדשים של Chromebooks, שוק הגיימינג הסיני והתאוששות הביקושים הארגוניים.

להערכת חברת המחקר, חברת Hewlett-Packard, HP תמשיך להיות מובילת השוק בתחום זה ברבע הראשון של השנה הנוכחית וזאת למרות שהיא תחווה את הירידה החריפה ביותר במכירות בקרב היצרנים המובילים בשוק, בשל חולשה עונתית באירופה ובצפון אמריקה.

את המקום השני צפוייה לתפוס חברת Lenovo שתחווה גידול ברבע הראשון של שנת 2018 לעומת הרבע הראשון של שנת 2017. זאת לאחר שישה רבעונים רצופים של ירידות במכירותיה.

במקום השלישי תהיה חברת Apple. אחריה, במקום הרביעי, תהיה חברת Acer שתקדים את חברת Asustek Computer.