חב’ האבטחה Fortinet: בחודשים האחרונים יצרו פושעי סייבר בברזיל אלפי דומיינים ושרתים זדוניים לקראת Rio 2016 Olympics

דו”ח של חברת האבטחה Fortinet מצביע על כך שבחודשים האחרונים יצרו פושעי סייבר בברזיל אלפי דומיינים ושרתים זדוניים לקראת  Rio 2016 Olympics .

לדברי עורכי הדו”ח, בחודשים אפריל-יוני השנה נרשם גידול בשיעור של 83% במס’ ה- URLs הזדוניים בברזיל, וזאת לעומת שיעור גידול של 16% בעולם כולו.

הדו”ח של חברת פורטינט מצביע גם על גידול באתרים בהם נעשה שימוש למטרות דיוג (פישינג), במיוחד אותם אתרים המתחזים למערכות תשלומים ולמוסדות ממשלתיים. פעילות הפישינג גדלה בשיעור של 76% ברחבי העולם בחודשים אפריל-יוני 2016 כשברזיל, קולומביה, רוסיה והודו הן ארבע המדינות המובילות בהן אובחנה פעילות הדיוג.

חוקרי פורטינט סבורים שבמהלך המשחקים האולימפיים בברזיל יתרחש מספר גדול של התקפות סייבר, דבר המקובל בשנים האחרונות באירועים מסדר גודל כזה. עם זאת, יש אפשרות סבירה שמרבית ההתקפות הללו הפעם יהיו מוצלחות מבחינת התוקפים משום שאיומי סייבר אינם זוכים לעדיפות גבוהה בברזיל.

במהלך המשחקים האולימפיים הקודמים שנערכו בלונדון בריטניה בשנת 2012 אותרו 165 מיליון אירועי אבטחת סייבר כשמתוכם רק 97 היו בסופו של דבר אירועי אבטחה משמעותיים שהיה צריך להתמודד עימם בזמן אמת.