חברת Huawei Technologies מובילה את רשימת הבקשות לפטנטים שהוגשו מרחבי העולם ב- 2015 לארגון העולמי לקניין רוחני

חברת Huawei Technologies  הסינית מובילה את הרשימה העולמי של הבקשות לרישום פטנטים שהוגשו במהלך שנת 2015 לארגון העולמי לקניין רוחני. החברה הגישה אשתקד 3,898 בקשות לפטנטים (456 בקשות יותר מאשר בשנת 2014) והיא מובילה – זו השנה השנייה ברציפות – את הרשימה.

לדברי וויקיפדיה, הארגון [World Intellectual Property Organization, WIPO באנגלית או Organisation mondiale de la propriété intellectuelle, OMPI בצרפתית] הוא סוכנות מיוחדת של ארגון האומות המאוחדות המעודד פעילות יצירתית ומקדם את השמירה על הקניים הרוחני בעולם.  הארגון נוסד בשנת 1967 וחברות בו 183 מדינות. הארגון מפקח על יישומן של 24 אמנות בינלאומיות. מטה הארגון נמצא בעיר ז’נבה שווייץ.

חברות בולטות נוספות בראש הרשימה הן חברת Qualcomm [עם 2,442 בקשות לרישום פטנטים], חברת ZTE [עם 2,155 בקשות], חברת Samsung Electronics [עם 1,683 בקשות] וחברת Mitsubishi Electric  [עם 1,593 בקשות].

בקשות המוגשות למערכת PCT – Patent Cooperation Treaty של WIPO מספקות הגנה ב- 148 מדינות. יצרני טלקום הובילו אשתקד את רשימת בקשות PCT ואחריהם מגזרי טכנולוגיית מחשבים [עם Hewlett-Packard Development Company המובילה בקטגוריה זו ואחריה Huawei ו-  Qualcomm] ותקשורת דיגיטלית [עם Huawei המובילה בקטגוריה זו ואחריה ZTE ו- Qualcomm].