חברת המחקר PrivCo: ההשקעות בחברות אבטחת סייבר הסתכמו ב- 1.02 מיליארד דולר ברבע הראשון של 2015 לעומת 540 מיליון דולר ברבע הראשון של 2014

נתונים שפירסמה חברת המחקר PrivCo לרגל כנס אבטחת המידע השנתי RSA Conference 2015 USA (שהתקיים בסן פרנסיסקו, 20-24 באפריל 2015) מצביעים על גידול בהשקעות בחברות אבטחת סייבר וזאת בעקבות כשלי האבטחה הגדולים וההתקפות המקוונות על חברות גדולות אשר זכו להד תקשורתי רב.

JPMorgan Chase הכפילו את תקציב אבטחת המידע שלהם מ- 250 מיליון דולרים ל- 500 מיליון דולרים.

ההשקעות הן ע”י חברות הון סיכון וע”י זרועות הון סיכון של בנקים וחברות טכנולוגיה. הן “שופכות” כסף רב למגזר זה משום שהן מצפות לגידול מהיר בתקציבי אבטחת הסייבר והביקוש לשירותים הללו צפוי לגדול מאוד.

ההשקעות בחברות אבטחת סייבר כמעט והכפילו עצמן בתוך שנה אחת: הן הסתכמו ב- 1.02 מיליארד דולר ברבע הראשון של 2015 לעומת היקף של 540 מיליון דולר ברבע הראשון של 2014.

לראשונה נחצה רף 1 מיליארד דולר השקעות ברבעון אחד.

בשנת 2014 גייסו חברות הזנק (סטרט אפים) בתחום האבטחה סכום כולל של 2.3 מיליארד דולר, גידול של יותר משליש לעומת השנה הקודמת. ארבע שנים קודם לכן המימון השנתי הכולל היה פחות מ- 1 מיליארד דולר.

בתחום אבטחת הסייבר משקיעי ההון סיכון מתעניינים במיוחד בתחום אבטחת המובייל: לדעתם אבטחת הטלפונים החכמים (סמרטפונים) הופכת לבעייה רצינית לאותן חברות שעובדיהן הם בעלי נתונים רגישים במכשירים הניידים שלהם. ואכן ברבע הראשון של השנה תת-המגזר הפעיל ביותר להשקעות חדשות היה אבטחת המובייל.

אנליסטים ואנשי הון סיכון מעריכים כי חברות ההזנק הגדולות יותר בתחום האבטחה הסייברית הן המועמדות העיקריות להנפקות ציבוריות ראשונות [Initial Public Offerings, IPOs]. ההערכות מדברות על 20-30 הנפקות כאלה במגזר במהל 2-3 השנים הקרובות.

ההערכות הן שתחום אבטחת סייבר הוא הזדמנות שוק של 15 עד 20 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות.