חברת המחקר IDC: מחשוב קוואנטום מבוסס ענן הוא שוק צעיר; גיוס כספים ליוזמות מחשוב קוואנטום הוא מוגבל (0-2% מתקציבי ה- IT)

15:20 13.03.2020

קטגוריות: כללי

תגים:

Quantum Computing Adoption Trends: 2020 Survey Findings, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 11 במארס 2020 אומר כי מחשוב קוואנטום מבוסס ענן הוא שוק צעיר וכי גיוס כספים ליוזמות מחשוב קוואנטום הוא מוגבל (0-2% מתקציבי ה- IT).

לדברי International Data Corporation, סקר שערכה החברה בקרב אנשי IT ועסקים האחראים לאימוץ מחשוב קוואנטום העלה כי שיפור יכולות הבינה המלאכותית (AI) שלהם, האצת התובנה העסקית [Business Intelligence, BI] והגברת פיריון ויעילות הם הציפיות המובילות בקרב ארגונים המשקיעים כיום בטכנולוגיות מחשוב קוואנטום מבוסס ענן [cloud-based quantum computing technologies].

מהסקר עולה עוד כי משתמשי הקצה אופטימים שהשקעה בשלב מוקדם תניב, בסופו של דבר, יתרון תחרותי.

התחומים המובילים כיום בהתנסות בנושא זה הם הייצור, השירותים הפיננסיים ושוקי ההון וההשקעות.

בין הגורמים המקשים על חברות וארגונים להשקיע בתחום זה: טכנולוגיה מורכבת, מגבלות של מיומנויות ספציפיות, היעדר משאבים זמינים ועלויות.

חברת המחקר מציינת כי יצרני מחשוב קוואנטום נאלצו לפתח טכנולוגיית מחשוב קוואנטום המטפלת בצרכים רבים של משתמשי הקצה וברמות מיומנויות שונות. התוצאה מכך היא זמינות מוגברת של טכנולוגיות מחשוב קוואנטום מבוסס ענן שהיא נגישה וידידותית יותר למשתמשי הקצה החדשים.

כיום סוגי טכנולוגיות מחשוב קוואנטום המועדפים הם אלגוריתמי קוואנטום, מחשוב קוואנטום מבוסס ענן, רשתות קוואנטום ומחשוב קוואנטום היברידי.

עוד אומרת חברת המחקר כי ארגונים רבים מתעשיות שונות מתנסים כיום בפוטנציאל של מחשוב קוואנטום.