חברת המחקר IDC: ההסלמה במשבר נגיף קורונה כבר משפיעה על שוקי ה- IT; צפוייה ירידה משמעותית בהוצאות על חומרה במיוחד במחצית הראשונה של השנה

ביום רביעי, 11.3.2020, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: חברת המחקר IDC: ההסלמה במשבר נגיף קורונה כבר משפיעה על שוקי ה- IT; צפוייה ירידה משמעותית בהוצאות על חומרה במיוחד במחצית הראשונה של השנה כשגם ההוצאות על תוכנה ושירותים יושפעו מהמצב; עפ”י התרחיש הפסימי (שאינו התרחיש הגרוע ביותר), עד סוף שנה זו ההוצאות צפויות לגדול ב- 1% (לעומת התחזית המקורית לגידול של 4.3%) וייתכן שהנתון אף יקטן במהלך השבועות הקרובים.

Worldwide Black Book February 2020, דו”ח של חברת המחקרIDC  שפורסם ב- 6 במארס 2020 אומר כי הוצאות טכנולוגיית המידע צפויות לגדול השנה בשיעור של 4.3% וזאת עפ”י שערי המטבע הנוכחיים. בחודש ינואר השנה העריכה החברה כי הגידול יהיה בשיעור של 5%.

חברת המחקר אומרת עוד כי  Worldwide Black Book March 2020, אף עשוי להצביע על ירידה נוספת במיוחד לאור המצב המחמיר באיזורים אחרים בעולם מחוץ לסין.

החברה אומר כי “המצב נזיל בצורה קיצונית. הנתונים והסקרים החודשיים שלנו מצביעים בבירור על כיוון אחד, אולם עדיין מוקדם מידי להבין את מלוא ההשפעה של משבר וירוס קורונה על כל מגזרי הכלכלה [..] משך המשבר הינו עדיין תחת סימן שאלה גדול”.