חברת המחקר eMarketer: הכנסות הפרסום של Google בארה”ב צפויות לקטון בשנת 2020 בפעם הראשונה מאז 2008 (כשאימרקטר החלה לתעד את הנתונים)

בשבוע שעבר דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: וול סטריט ג’ורנל בידיעה בלעדית: חברת המחקר eMarketer מעריכה כי הכנסות הפרסום הדיגיטלי של Google בארה”ב צפויות לקטון [במונחים מוחלטים] בשנת 2020 בפעם הראשונה מאז 2008 (כשאימרקטר החלה לתעד את הנתונים); הסיבה העיקרית לכך: התלות של גוגל בתחום הטיסות/הנסיעות/הטיולים שנפגע מאוד בשל מגיפת קורונה.

בינתיים פירסמה אימרקטר פרטים נוספים מהדו”ח החדש שלה. לעומת זאת, חברת Facebook וחברת Amazon ימשיכו להגדיל הכנסותיהן אולם בשיעורים קטנים יותר בהשוואה לתחזיות הקודמות. כלל שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי לגדול בשנה זו בשיעור של 1.7%, ל- 134.66 מיליארד דולר.

המצרף של שלוש החברות הללו צפוי להיות בשנת 2020 די דומה לזה של שנת 2019 ויגדל ב- 1.69 מיליארד דולר אם כי החלוקה הפנימית בין שלוש החברות.

לדברי אימרקטר ההכנסות של גוגל בארה”ב יקטנו השנה בשיעור של 5.3%(-) ל- 39.58 מיליארד דולר. הנתח של גוגל מכלל שוק הפרסום הדיגיטלי יגיע ל- 29.4% בשנה הנוכחית לעומת שיעור של 31.6% אשתקד.

אימרקטר אומרת כי חברת גוגל מגדילה את הכנסות הפרסום המקוונות שלה בארה”ב בקצב נמוך יותר מאשר כלל שוק הפרסום הדיגיטלי מאז שנת 2016 כך שבשנה זו תימשך המגמה בה גוגל מקטינה למעשה את נתח שוק הפרסום המקוון שלה בארה”ב.

הכנסות הפרסום המקוון של פייסבוק בארה”ב בשנת 2020 צפויות לגדול בשיעור של 4.9% ל- 31.43 מיליארד דולר בעיקר בשל הגידול של Instagram. הנתח של פייסבוק מכלל שוק הפרסום הדיגיטלי יגדל משיעור של 22.7% בשנת 2019 לשיעור של 23.4% בשנת 2020.

הכנסות הפרסום המקוון של אמזון בארה”ב בשנת 2020 צפויות לגדול בשיעור של 23.5% ל- 12.75 מיליארד דולר. הנתח של אמזון מכלל שוק הפרסום הדיגיטלי יגדל משיעור של 7.8% בשנת 2019 לשיעור של 9.5% בשנת 2020.

בתוך כך, חברת אימרקטר פירסמה בנפרד דו”ח נוסף לפיו בגירים אמריקנים ישקיעו בממוצע כ- 34 דקות ביום להאזנה לפודקאסטים. מדובר בפרק זמן של שתי דקות פחות ממשך הזמן הממוצע אשתקד.

להערכת אימרקטר, בשנת 2022 צפוי פרק הזמן לחזור למצב הקודם.

עוד מעריכה אימרקטר כי משך ההאזנה יגיע לנתח של 17% מכלל הזמן המוקדש בארה”ב לאודיו דיגיטלי השנה ו- 18.9% בסוף שנת 2022.