חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research: מכירות הסמרטפונים יקטנו באופן דרמטי [שיעור קיטון של 20%(-)] ברבע הראשון של 2020 בשל נגיף קורונה

דו”ח של חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research שפורסם ב- 13 בפברואר 2020 מצביע על כך שהיא מעדכנת את התחזית שלה וצופה כי מכירות הסמרטפונים יקטנו באופן דרמטי [שיעור קיטון של 20%(-)] ברבע הראשון של 2020 בשל נגיף קורונה.

חברת המחקר מדגישה בהודעתה כי המצב אף עלול להחריף ולאור נתוני מכירות הטלפונים החכמים בחודש פברואר 2020 היא עשוייה לעדכן שוב כלפי מטה את התחזית.

חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research צופה גם ירידה בשיעור של 5%(-) במכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע הראשון של שנה זו.

עפ”י תחזית חברת המחקר, חברת Huawei group  צפוייה לספוג פגיעה קשה משום שסין מהווה יותר מ- 60% מכלל מכירות הסמרטפונים שלה. גם החברות OPPO ו- Vivo ייפגעו מהמצב משום שהן מסתמכות על ערוצי מכירות שאינם מקוונים. לעומתן, החברות OnePlus  ו-  Realme ייפגעו פחות משום שהן ממוקדות יותר על שיווק מקוון וכלפי שווקים אחרים מחוץ לסין.

החברה מעריכה כי יצליחו לעצור קצב התפשטות קורונה בחודש מארס השנה. עם זאת, גם עפ”י תרחיש אופטימי זה, הרי שיידרשו חודשים נוספים עד שהמצב בסין יחזור לקדמותו.

עוד אומרת CTMR כי צפויות ירידות ברבעונים הראשון והשני של שנת 2020 הן בשוק הסמרטפונים הסיני והן בשוק הסמרטפונים העולמי.