חברת המחקר גרטנר: מכירות הסמרטפונים יחוו השנה ירידה של 13.7%(-) ל- 1.3 מיליארד יחידות; 11% ממכירות הסלולר השנה – מכשירי 5G

ביום שלישי, 26.5.2020, בשעה 15:25 דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: חברת המחקר גרטנר: בשל השפעות קורונה, צפוייה ירידה של 13.6%(-) במכירות העולמיות של מכשירים [מחשבים אישיים, מחשבי לוח (טבלטים) וטלפונים ניידים] ל- 1.9 מיליארד יחידות ב- 2020; כלל מכירות הסלולר יירדו השנה ב- 14.6%(-) ואילו מכירות הסמרטפונים יחוו ירידה של 13.7%(-) ל- 1.3 מיליארד יחידות; מחזור חיי מכשיר סלולר יגדל השנה ל- 2.7 שנים; 11% ממכירות הסלולר השנה – מכשירי 5G.

הדו”ח החדש של גרטנר פורסם באותו היום. לדברי חברת המחקר, הירידה הצפוייה – ובמיוחד בשוק המחשבים האישיים  – עלולה הייתה להיות חמורה עוד הרבה יותר. אלא שהסגרים שנכפו ע”י ממשלות שונות אילצו עסקים ומוסדות חינוך לאפשר למיליוני אנשים לעבוד מהבית ולהגדיל את ההוצאות על מחשבים שונים (Notebooks, Chromebooks, Tablets) חדשים לאותם עובדים. כך גם מוסדות חינוך וגופים ממשלתיים שהגדילו הוצאותיה בתחום זה כדי לאפשר למידה מרחוק.

גרטנר צופה כי בשנת 2020 תחול ירידה בשיעור של 10.5%(-) במכירות המחשבים האישיים העולמיות. יחד עם זאת, שיעור הירידה במכירות של Notebooks, Chromebooks, Tablets יהיה איטי יותר משיעור הירידה הכולל של שוק המחשבים האישיים בשנה זו.

גרטנר אומרת עוד כי 48% מהעובדים ימשיכו לעבוד מרחוק לפחות בחלק מהזמן בתקופה שלאחר קורונה. זאת לעומת שיעור של 30% מהעובדים שעשו זאת לפני עידן קורונה.

העבודה מהבית תגרום למחלקות ה- IT בארגונים לעבור לשימוש ביותר Notebooks, Chromebooks, Tablets לצורכי עבודה. העסקים יידרשו גם ליצור תוכניות המשכיות עסקית [Business Continuity, BC] גמישות יותר. מצב זה יגרום לכך שעסקים יוותרו יותר ויותר על השימוש במחשבים נייחים בשנים 2021 ו- 2020.

כאמור, גרטנר מעריכה כי בשל השפעות קורונה, כלל מכירות הסלולר יירדו השנה ב- 14.6%(-) ואילו מכירות הטלפונים החכמים יחוו ירידה של 13.7%(-) ל- 1.3 מיליארד יחידות.

מחזור חיי מכשיר סלולר יגדל השנה ל- 2.7 שנים וזאת לעומת 2.5 שנים ב- 2018.

רק 11% ממכירות הסלולר השנה יהיו של מכשירי הדור החמישי (5G). זאת בין היתר כתוצאה מדחייה בהשקה של מקצת מדגמי הסמרטפונים החדשים וכן מהיעדר כיסוי גיאוגרפי של דור חמישי והמחיר הגדל והולך של חוזי 5G.

גרטנר צופה כי תהיה השפעה על ההוצאות על מכשירי דור חמישי כמעט בכל האיזורים זולת בסין. עם זאת, יימשכו ההשקעות בתשתיות דור חמישי מה שיאפשר לספקים בסין לשווק בצורה יעילה יותר מכשירי דור חמישי.