חברת המחקר גרטנר: גם ברבע השני של 2019 נמשכה הירידה במכירות הסמרטפונים העולמיות; המכירות למשתמשי-הקצה ב- 2019 כולה צפויות להסתכם ב- 1.5 מיליארד יחידות

Market Share: PCs, Ultramobiles and Mobile Phones, All Countries, 2Q19 Update, דו”ח של חברת המחקר Gartner שפורסם ב- 27 באוגוסט 2019, אומר כי גם ברבע השני של שנת 2019 נמשכה הירידה במכירות הסמרטפונים העולמיות, הפעם בשיעור של 1.7%(-) ל- 368 מיליון יחידות.

לדברי חברת המחקר, המכירות של חברת סמסונג גדלו הפעם לאחר שישה רבעונים רצופים של ירידות. סמסונג ממוקמת במקום הראשון ברבע השני של השנה הנוכחית. במקום השני ממוקמת חברת Huawei הסינית. המכירות של ה- iPhone של חברת Apple המשיכו לרדת. אפל מדורגת במקום השלישי במכירות ברבע השני בשנה זו. במקומות הרביעי והחמישי מדורגות החברות הסיניות Xiaomi ו- OPPO, בהתאמה.

ברשימת חמש המדינות המובילות במכירות טלפונים חכמים, סין ממוקמת במקום הראשון עם מכירות של 101 מיליון יחידות, גידול של 0.5% לעומת הרבע השני אשתקד.

ברזיל היא המדינה השנייה מקרב החמישייה המובילה שחוותה גידול במכירות (שיעור גידול של 1.3% לעומת השנה שעברה, ל- 10.8 מיליון יחידות).

בהודו נמכרו 35.7 מיליון יחידות והיא הגיעה לנתח שוק של 9.7% [ירידה בשיעור של 2.3%(-) לעומת המכירות ברבעון המקביל בשנה הקודמת].