חברת החשמל מבקשת להתקשר בפטור ממכרז עם בזק לקבלת שירותי מפ”א

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)/ אגף מערכות מידע ותקשוב (אמ”ת)/ המחלקה לכספים וכלכלה

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: קבלת שירותי מפ”א (מפעיל פנים ארצי)

תקנה: 3 (29)

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2019; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: טרום החלטת הועדה/ פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בהודעה על כוונת ההתקשרות של חח”י נאמר כי ההתקשרות כוללת:

+ שירותים להעברת נתונים [לגבי קווי נתונים בפרוטוקול מיושן מסוג סיפרנט, קווי נתונים אנלוגיים וכו’, נאמר בבקשה כי “רק לחברת בזק תמיכה בקווים בפרוטוקול המיושן,  אין לאף חברת אחרת תמיכה בקווים אלו”; באשר לקווי נתונים כלליים נאמר בבקשה כי “קיימים מספר מצמצם של קווי נתונים לשימוש בנקודות אליהן תמסורת חברת החשמל אינה מגיעה, רק חברת בזק מגיעה לנקודות הקצה של הקווים”].

+ שירותים (קווי נתונים)  לפרוייקט DMS [קווים לפרויקט DMS מנותבים לכ- 350 יחידות תחט”פ ותחנות בסיס המפוזרות בכל רחבי הארץ; רק לחברת בזק היכולת להגיע לנקודות קצה אלו].

+ שירותים למוקד 103 (נתב/כרוז למיון שיחות שייעודן 103; ניתוב שיחות נכנסות מלקוחות חברת בזק למוקד 103; קווי PRI לניתוב שיחות למוקד 103)[ כל שיחות הטלפון, מכל חברות המפ”א, המיועדות למוקד 103 עוברות דרך נתב/כרוז המותקן ברשת בזק ורק לחברת בזק היכולת למיין ולנתב את שיחות הטלפון למוקד בנפח הנדרש, תוך מתן הודעות רלוונטיות לכל אחת מהשיחות; רק לחברת בזק היכולת לנתב שיחות  המחוייגות מתוך הרשת שלה למוקד 103; קווי ה- PRI הינם חלק בלתי נפרד ממערך ניתוב השיחות מנתב/כרוז חברת בזק למוקד 103 ורק חברת בזק יכולה לנתב שיחות אלו].

+ קווי PRI למרכזיות,

+ שירותי אנלוגיים (קווים ישירים ו- ADSL),

+ שירותי מומחה [פיתוח מוצרים המתבססים על רשת הטלפוניה של חברת בזק; רק חברת בזק יכולה לפתח מוצרים חדשים המתבססים על רשת הטלפונים שלה].