חברת החשמל לישראל (חח”י): מכרז לקבלת שירותים בתחום אבטחת מידע

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)/אגף מערכות מידע ותקשוב (אמ”ת)

נושא המכרז: מכרז לקבלת שירותים בתחום אבטחת מידע עבור יחידת הטכנולוגיה, תכנון ובקרה בחח”י.

מס’ המכרז: 2000619116

תאריך פרסום: 10 ביולי 2012

מועד אחרון: 1 באוגוסט 2012

הערות: תשתיות התקשוב של חברת החשמל הן הטרוגניות וכוללות רשת הפרוסה על פני יותר ממאה אתרים ברחבי הארץ, מאות שרתים ויותר מ- 10,000 תחנות קצה. תשתיות התקשוב כוללות גם קישור מורכב לרשתות חיצוניות, מאות שרתים המריצים בין השאר את מערכת ההפעלה Windows, את מערכת ההפעלה Linux ו- UNIX. מסדי הנתונים בהם נעשה שימוש הם Oracle ו- SQL.

בחברה קיים מידע ברמות רגישות שונות אשר יש לספק עבורו מענה אבטחתי הולם. דרישות רגולטיביות שונות שהחברה חייבת לקיים מצריכות גיבוש פתרונות למידור חלקים שונים של רשת התקשוב, ביצוע בקרה אחר פעילות משתמשים רגישים, איתור כניסת קוד עויין לסביבות רגישות ועוד.

מטרת התהליך היא לבחור שני עובדי קבלן (שני משמשים) שייתנו שירות ויבצעו משימות עבור תחום אבטחת המידע באגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל. המשמשים הללו ישתלבו בגוף אבטחת המידע. העבודה כוללת קבלת דרישות לתהליכים עסקיים, ניתוח איומי אבטחת מידע הנגזרים מיישום התהליך, גיבוש ארכיטקטורה מאובטחת המאפשרת ליישם את התהליך העסקי, ליווי תהליך המימוש וביצוע בקרה שוטפת על רמת אבטחת המידע. בנוסף, יש רגולציה מגוונת המחייבת את חברת החשמל דוגמת PCI, חוק הגנת הפרטיות ו- SOX ויש לגבש וליישם תוכנית עבודה ליישום דרישות הרגולציה.