חברת החשמל: הזמנה להגשת הצעות (RFP) למתן שירותים במגוון עיסוקים בתחום מערכת ERP מסוג SAP [מכרז פומבי, בינלאומי, דו-שלבי]

הגוף המפרסם: חברת החשמל לישראל (חח”י)/אגף מערכות מידע ותקשוב

נושא המכרז: הזמנה להגשת הצעות (RFP) למתן שירותים במגוון עיסוקים בתחום מערכת  ERP מסוג SAP

מס’ המכרז: 2001459424

תאריך פרסום: 8 בנובמבר 2016

מועד אחרון: 19 בדצמבר 2016

הערות: חברת החשמל הישראלית מופקדת על כל מרכיבי שרשרת החשמל בכלל זה הייצור,  ההולכה, ההשנאה והחלוקה לבתים והצרכנות. בנוסף מופקדת החברה על הקמת אתרי ייצור החשמל. כפועל יוצא מכך, עוסקת חח”י בתחומים נלווים רבים ומגוונים כמו ניהול דלקים, ניהול צי תחבורה, ניהול בתי-מלאכה, ביצוע פרוייקטים, מכירה של פרוייקטים לגורמים אחרים ועוד. לפיכך נדרשת חח”י לפיתרונות מחשוב במגוון רחב ביותר של תחומים.

התמיכה הנדרשת נגזרת מבחירת הארגון במערכת SAP כמערכת אסטרטגית לניהול תהליכי הארגון. בחברת החשמל 2 התקנות של מערכת SAP:

+ מערכת מאור לניהול משאבי הארגון (ה- Backoffice). עד כה הופעלו 18 מודולים ובמהלך השנה הקרובה יופעל מודול לניהול פסולת. מרכז הפיתוח המרכזי של מערכת מאור הוא בחיפה.

+ מערכת שובל לניהול הבילינג וקשרי הלקוח לארגון שתופעל השנה. מרכז הפיתוח המרכזי של מערכת שובל הוא בתל אביב.

במחצית השנייה של 2016 תופעל בחברת החשמל מערכת בילינג [Billing] חדשה שכוללת את המודולים ISU ו- CRM של חברת SAP. המערכת מצטרפת למערכת ERP  של SAP שפועלת בחברת החשמל מזה כעשור. במסגרת מכרז זה מבקשת חברת החשמל לבחור נותני שרות לאספקת שירותים בתחומי היישום ובדיקות הקבלה, להמשך יישום ותפעול מערכות ה- SAP  בחברה.

במהלך שנות הפעילות הקרובות, שבהן יהיה חוזה תקף בין חח”י לבין הספק/ים שיזכה/ו במכרז זה, עשויים להתבצע שדרוגים בגרסאות החבילה המותקנת בחח”י ,על פי שיקול דעתה הבלעדי של חח”י. המציע הזוכה נידרש ללוות את חח”י במהלך ביצוע השדרוגים, כולל תמיכה וליווי השינויים הנדרשים בתשתיות הטכנולוגיות.

יעדים ומטרות: תמיכה אינטגרטיבית ויעילה ביישום תהליכים חוצי ארגון; קיצור זמן אספקת פתרונות מידע נדרשים; טיפול ותמיכה בתהליכים, דרישות וצרכים שאופן ביצועם אינו מוכר; תמיכה בתפעול השוטף ופתרון תקלות במערכו.

בעיות שאמורות להיפתר: היעדר ידע וניסיון בתחומים שחח”י עדיין לא התמחתה בהם וחוסר במומחים בכל תחומי המכרז (יישום, בדיקות קבלה, תשתיות וכד’).

ההתקשרות תהיה למשך 3 שנים, החל מיום חתימת ההסכם על ידי שני הצדדים. לחברת החשמל שמורה הזכות להאריך את ההתקשרות לתקופה נוספת של עד שתי שנות אופציה, כך שסך כל תקופת ההתקשרות,  לרבות תקופת ההארכה, לא יעלה על 5 שנים.