חברת הזנק של בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון פיתחה רחפן ייעודי ללכידת בלוני התבערה מרצועת עזה

07:41 30.07.2018

קטגוריות: רחפנים/כטמ"מ

תגים:

ה-Goshawk הוא רחפן ייעודי שפותח לאחרונה על-מנת להתמודד עם איומי טרור העפיפונים והבלונים מרצועת עזה. החברה המפתחת, רובוטיכאן, אשר הוקמה ע”י בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון, משתפת פעולה עם משרד הביטחון ומפעילה באופן ניסיוני את המערכת המיירטת את  האיומים באמצעות כלי רב-להב אוטונומיים.

“המערכת החדשנית נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה. היא מסוגלת לרכוש מטרות עוינות ולבצע יירוט דינמי באופן אוטונומי בעודן בתנועה ולהביא לנטרול מיידי של האיום  בזמן אמת”, אומרים בחברה.  במסגרת הפעילות עד כה  בוצעו מספר יירוטים מוצלחים על ידי המערכת בשטח ובסביבות מבוקרות.

משלחת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בראשות הנשיאה  פרופ’ רבקה כרמי קיימה ביקור במשרדי חברת  ‘רובוטיכאן’. בנוסף לפרופ’ כרמי השתתפו בביקור גם פרופ’ דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקן למחקר ופיתוח, פרופ’ יעל אידן, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול ויוזמתABC   לרובוטיקה, וראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית,  פרופ’ הוגו גוטרמן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים.

את המשלחת אירחו מייסדי החברה: המנכ”ל חגי בלשאי בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר MBA , אלי בן אהרון, בוגר המחלקה להנדסת חשמל וסמנכ”ל פיתוח עסקי בחברה אשר זכה באות בוגר האוניברסיטה לשנת תשע”ח,  וים גבע CTO  ברובוטיכאן, דוקטורנט במחלקה להנדסת מכונות.

חברת רובוטיכאן עוסקת בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות בקרקע ובאוויר. החברה מייצרת פתרונות רובוטיים לתעשיות ביטחוניות, למוסדות וגופים במגזר הפרטי והממשלתי ולאקדמיה בארץ ובחו”ל. בנוסף, רובוטיכאן מקיימת מספר שיתופי פעולה עם תאגידים בינלאומיים ותומכת במחקר על רובוטיקה אוטונומית. החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ממוקמת בבאר שבע ומעסיקה עשרים עובדים.

במהלך הביקור קיימו המשתתפים דיון על שיתופי הפעולה עם האוניברסיטה. נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ’ רבקה כרמי אמרה כי “חברת רובוטיכאן מהווה מנוף פיתוח נוסף של העיר באר שבע והנגב ומסבה גאווה גדולה לאוניברסיטת בן גוריון. הישגי החברה מבחינת מגוון פיתוחים רובוטיים, קשרים עם התעשייה בארץ ובעולם והתעשייה הביטחונית, במיוחד כמו גם שיתופי הפעולה עם המחקר האקדמי מעוררים התפעלות והשראה. פעם נוספת אנו נוכחים לדעת עד כמה בוגרי האוניברסיטה המוכשרים ומלאי המוטיבציה קריטיים לפיתוח האזורי ומחובתנו לדאוג לשגשוגם המקצועי והאישי. אני מאחלת לרובוטיכאן המשך הצלחה בתחום הנושא בחובו פוטנציאל עצום לפתרונות חשובים בנושאים  רבים ומקווה להרחבת היקף שיתוף הפעולה של החברה עם חוקרים בתחום הרובוטיקה המהווה אחד הדגלים החשובים ביותר של המחקר הטכנולוגי באוניברסיטת בן-גוריון”.