חברת אבטחת הסייבר הרוסית Kaspersky Lab הכריזה על 4 חב’ הזנק מבוססות טכ’ [אחת מהן – ישראלית] כזוכות בקריאתה לסטרט-אפים לשתף עימה פעולה בפיתוח משותף של רעיונות עסקיים

חברת האבטחה הרוסית Kaspersky Lab  פירסמה ב- 14 באוקטובר 2019 הודעה לעיתונות לפיה בחרה בארבע חברות הזנק מבוססות טכנולוגיה כזוכות בקריאתה לסטרט-אפים לשתף עימה פעולה בפיתוח משותף של רעיונות עסקיים.

במסגרת ה- Kaspersky Open Innovation Program שהושקה בחודש מאי השנה נקראו חברות להציג ‘הצעות טכנולוגיות חלוציות’.

בהודעה נאמר כי “יחד עם פרוייקטים חדשניים אלו, יצרן ידוע בעולם ייצור ויפתח הזדמנויות עסקיות חדשות בתחום אבטחת הסייבר לתעשיות של Industrial Internet of Things, IIoT, התחבורה, בלוקצ’יין [Blockchain] ומניעת הונאות [Anti-fraud].

בהודעה לעיתונות נאמר עוד כי בעקבות פנייתה מחודש מאי השנה, חב’ קספרסקי קיבלה 258 בקשתו בסך הכל שהגיעו מ- 49 מדינות בשש יבשות. אולם רק 12 חברות הזנק, בהן כאלו מישראל, ספרד, אנגליה, אירלנד, סינגפור, גרמניה וצרפת, הגיעו לגמר וזכו להציג את הצעותיהן ב- Demo Day שנערך במילאנו שבאיטליה [כחלק מה- Kaspersky Open Innovation Summit] בפני אנשי מקצוע לרבות מחברת המחקר IDC.

כאמור, ארבעה פרוייקטים נבחרו בסופו של דבר, אחד מכל תחום מקרב ארבעה התחומים שצויינו לעיל.

בתחילת הודעתה מציינת חברת קספרסקי את ארבע חברות ההזנק הזוכות אולם אינה מספקת פרטים נוספים עליהם. אחת מהחברות הללו היא Enigmatos. חיפוש בגוגל מעלה כי בעיר יבנה פועלת חברה בשם זה ובאתר שלה באנגלית היא מוצגת כעוסקת ב- Automotive Cyber Security. באחת מהכתבות על החברה באתרים בישראל היא תוארה כ”מתמחה בהגנה על רכבים מקושרים”.

בחודש ינואר השנה דיווח אודי עציון ב’ידיעות אחרונות’ כי “פלאפון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Enigmatos, סטארט־אפ מיבנה העוסק בהגנה על כלי רכב מהתקפות האקרים. פלאפון נכנסה לתחום הרכבים המחוברים כשהשיקה את רכיב ה- Pelephone Car שהופך למעשה כל מכונית לרכב חכם’, מספקת לנוסעים שירותי WiFi ואוספת מידע על התנהגות נהג ומיקום הרכב. החיבור לאניגמטוס מאותת על כוונתה של פלאפון להמשיך ולהתרחב לתחום המתפתח של רכבים חכמים באמצעות שירותי הפלאפון קאר” וכי “איום הסייבר מורכב מהתקפות שנועדו לגנוב מידע של בעלי הרכב ממערכותיו, והתקפות שנועדו להזיק להן. אניגמטוס סורקת את התקשורת אל הרכב דרך הענן, כדי לזהות וליירט ניסיונות לא מורשים לבצע שינויים במערכותיו, שיכולים להעיד על ניסיונות פריצה”.

הערת עורך Read IT Now: אבי וייס עורך “טלקום ניוז” נוהג לפרסם באופן קבוע ובצורה מלאה הודעות לעיתונות של חברת קספרסקי, אשר מופצות באמצעות הנציגות שלה בארץ ומשרד יחסי הציבור שלה.

הפעם, שלושה ימים לאחר שההודעה לעיתונות פורסמה בחו”ל, הוא לא פירסם אותה באתר שלו. ייתכן שהנציגות של קספרסקי ו/או יחסי הציבור שלהם כאן טרם תירגמו את ההודעה לעיתונות מאנגלית לעברית וטרם הפיצוה לעיתונאים, בשל חול המועד. אולי, ורק אולי, גם חמק מעיניו של מומחה הטלקום כי מדובר בחברה ישראלית.