חברות המחקר IDC וסטרטג’י אנליטיקס מפרסמות נתונים לגבי מכירות הטבלטים ברבע השני של 2016
חברות המחקר IDC ו- Strategy Analytics מפרסמות (בנפרד) נתונים לגבי מכירות מחשבי לוח (טבלטים) ברבע השני של 2016.
Worldwide Quarterly Tablet Tracker , דו”ח של חברת המחקר IDC שפורסם ב- 1 באוגוסט 2016 מצביע על ירידה בשיעור של 12.3%(-) במכירות הטבלטים העולמיות ברבע השני של שנת 2016 ל- 38.7 מיליון יחידות.
חברת Apple מובילה את המכירות ברבע השני של שנת 2016 עם נתח שוק בשיעור של
25.8% [לעומת נתח שוק של 24.9% ברבע השני של שנת 2015], למרות שרשמה ירידה שנתית בשיעור של 9.2%(-) במכירותיה.
חברת Samsung שנייה עם נתח שוק בשיעור של 15.6% [לעומת נתח שוק של 18.2% ברבע השני של שנת 2015], למרות ירידה שנתית של 24.5%(-) במכירות החברה.
חברת Huawei מדורגת רביעית עם נתח שוק בשיעור של 5.6% [לעומת נתח שוק של 2.9% ברבע השני של שנת 2015] ועם גידול שנתי בשיעור של 71%.
את החמישייה המובילה סוגרת חברת Amazon.com עם נתח שוק בשיעור של 4% [לעומת נתח שוק של 0.3% ברבע השני של שנת 2015] ועם גידול שנתי בשיעור מרשים של 1,208.9%.
Preliminary Global Tablet Shipments and Market Share: Q2 2016, דו”ח של חברת המחקרStrategy Analytics שפורסם ב- 29 ביולי 2016 אומר כי ברבע השני של שנת 2016 נמכרו ברחבי העולם 46.7 מיליון טבלטים.
לדברי חברת המחקר מדובר בירידה בשיעור של 8%(-) לעומת השנה הקודמת וללא שינוי מהרבע הראשון של השנה הנוכחית.
מחיר המכירה הממוצע [Average Selling Prices, ASPs] גדל (בתוך שנה) בשיעור של 9%.
עוד מציינת חברת המחקר כי מכירות ה- iPad רשמו רבעון עשירי ברציפות של ירידות (בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת).