חברות המחקר IDC וגרטנר מפרסמות נתוני מכירות השרתים ברבע הראשון של שנת 2016

דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 6 ביוני 2016 אומר כי ברבע הראשון של שנת 2016 חלה ירידה בשיעור של 2.3%(-) במכירות השרתים ברחבי העולם לצד גידול בשיעור של 1.7% בהכנסות מהמכירות הללו, בהשוואה לרבע הראשון של שנת 2015.

לדברי גרטנר הנתונים מצביעים על כך שהשרתים שנמכרו ברבע הראשון של שנת 2016 היו בעלי מחיר מכירה ממוצע [Average Selling Price, ASP] נמוכים יותר מאשר אלה שנמכרו ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

בכל האיזורים הגיאוגרפיים – זולת באסיה/פאסיפיק – נרשמה ירידה במכירות במונחי יחידות ו/או במונחי הכנסות היצרנים. אסיה/פאסיפיק רשמה גידול בשיעור של 9.7% בהכנסות וגידול בשיעור של 8.4% במונחי יחידות נמכרות בתקופה זו.

Hewlett Packard Enterprise, HPE המשיכה להוביל את השוק ברבע הראשון של השנה הנוכחית וזאת בהתבסס על מדד ההכנסות ליצרנים. לחברה נתח שוק בשיעור של 25.2%, היצרן היחיד מקרב חמישה היצרנים המובילים שחווה גידול בהכנסות (3.3%) ברבע הראשון של השנה הנוכחית.

חברת Dell שמרה על המקום השני למרות ירידה בשיעור של 1.4%(-) בהכנסות לנתח שוק של 17.3%. במקום השלישי ממוקמת חברת IBM עם נתח שוק של 9.7% אך עם הירידה הגדולה ביותר [32.7%(-)] מקרב חמישה היצרנים המובילים.

במקום הרביעי ממוקמת Lenovo עם ירידה בשיעור של 10.2%(-) בהכנסות ואת החמישייה המובילה סוגרת חברת Cisco Systems עם ירידה בשיעור של 4.5%(-) בהכנסותיה.

Hewlett Packard Enterprise, HPE המשיכה להוביל את השוק ברבע הראשון של השנה הנוכחית וזאת בהתבסס על יחידות נמכרות. לחברה נתח שוק בשיעור של 19.4%. במקום השני מדורגת חברת Dell עם ירידה בשיעור של 8.5%(-) ואחריה במקום השלישי חברת Lenovo עם ירידה בשיעור של 9.6%(-). במקום הרביעי ממוקמת חברת Huawei עם גידול בשיעור של 23.6% ואת החמישייה המובילה סוגרת חברת Inspur עם גידול בשיעור של 19.1% במספר היחידות הנמכרות. שתי החברות האחרונות הן החברות היחידות מקרב חמישה היצרנים המובילים שרשמו גידול במונחי יחידות נמכרות.

Worldwide Quarterly Server Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 1 ביוני 2016 אומר כי ברבע הראשון של שנת 2016 חלה ירידה בשיעור של 3.6%(-) בהכנסות היצרנים ממכירות השרתים ברחבי העולם בהשוואה לרבע הראשון של שנת 2015 והן הסתכמו ב- 12.4 מיליארד דולר. לדברי International Data Corporation, מדובר ברבעון שביעי ברציפות של גידול רבעוני שנתי המסתיים עתה בשל האטה בביקושים וסיום מחזור החלפת שרתים ישנים בחדשים יותר בארגונים. במונחי יחידות נמכרות חלה ברבע הראשון של שנה זו ירידה בשיעור של 3%(-) ל- 2.2 מיליון יחידות בהשוואה לרבע הראשון של שנת 2015.