זעזוע בצמרת HP: יו”ר מועצת המנהלים ושני דירקטורים – פורשים מתפקידם

חברת Hewlett-Packard הודיעה ב- 4 באפריל 2013 כי Ray Lane יו”ר מועצת המנהלים שלה מסיים את תפקידו כיו”ר אך ימשיך לשמש כדירקטור. ליין, לשעבר נשיא חברת Oracle, נמצא במועצת המנהלים זה שנתיים וכיהן כיו”ר מאז נובמבר 2010. ליין פירסם הודעה על התפטרותו.

את תפקיד היו”ר ימלא מעתה Ralph Whitworth שכבר פירסם מכתב פתוח בנושא.

שני חברי מועצת מנהלים נוספים, John Hammergren ו- Kennedy Thompson, התפטרו ןיסיימו רשמית את תפקידם במפגש הבא של מועצת המנהלים שיתקיים ב- 24 במאי 2013. חברת HP הודיעה כי תחפש עתה שני חברי מועצת מנהלים עצמאיים חדשים שיחליפו אותם בתפקיד. הם היו הדירקטורים הוותיקים ביותר שכיהנו במועצת המנהלים הנוכחית [מהשנים 2005/2006].

דיווח ראשון על השינויים התפרסם בעיתון “וול סטריט ג’ורנל”.

שלושת האנשים היו יעד למתקפה מצד המשקיעים בחברה. לפי חודש הם הצליחו לשרוד במזל את הבחירות במועצת המנהלים של החברה ולהיבחר-מחדש (לליין – 59% הסכמה לבחירתו-מחדש ולשניים האחרים – 54-55 אחוזי הסכמה).

מדובר בהמשך השינויים המשמעותיים בחברת HP לאחר ש- Carly Fiorina וכן Mark Hurd ו-Léo Apotheker סיימו תפקידיהם ו- Meg Whitman מונתה כמנכ”ל החברה. בנוסף החברה עדיין בעיצומו של משבר הקשור לרכישת חברת התוכנה הבריטית Autonomy.

לדברי האנליסט Crawford Del Prete מחברת המחקר IDC, “החזון ארוך הטווח של ליין לגבי HP היה הגיוני אולם היו יותר מידי ‘החטאות’ במשמרת שלו. מועצת מנהלים מחודשת תצעד דרך ארוכה כדי להניע את החברה קדימה ולהביט מעבר לאירועים האחרונים”.