זניטאופטימדיה: הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו ב- 4.2% ב- 2017

07:01 04.07.2017

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים: , , ,

Advertising Expenditure Forecasts, דו”ח של חברת  ZenithOptimedia  שפורסם ב- 19 ביוני 2017 אומר כי  הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו בשיעור של 4.2% בשנת 2017 ל- 559 מיליארד דולר.

זאת לעומת  גידול בשיעור של 4.8% שהיה בהוצאות הפרסום העולמיות בשנת 2016, שזכתה לכינוי quadrennial year בשל הבחירות לנשיאות ארצות הברית, המשחקים האולימפיים שהיו בברזיל ואליפות הכדורגל באירופה [UEFA Euro Cup], אירועים שהגדילו את הוצאות הפרסום והוסיפו כ- 6 מיליארד דולר לכלל הוצאות הפרסום באותה שנה.

הדו”ח מצביע, בין היתר, על גידול חלש בבריטניה המושך למטה את רמת ההוצאות במערב אירופה כולה. בריטניה חוותה בשנים 2011-2016 שיעור גידול שנתי ממוצע של 7.3% לעומת שיעור גידול שנתי ממוצע של 0.4% לאיזור כולו.

עם זאת, האטה בכלכלה, אינפלציה שמתחילה לעלות ואי-ודאות פוליטית לפני הבחירות ואחריהן כמו גם המו”מ המייגע הצפוי לגבי יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי [ברקזיט, Brexit שב- 23.6.2017 מלאה שנה למשאל העם בו החליט הרוב על נטישת האיחוד] יגרמו לגידול חזוי של 0.9% בהוצאות הפרסום בבריטניה השנה לעומת גידול בשיעור של 9.6% בממלכה בשנת 2016. במערב אירופה כולה צפוי שיעור גידול של 2.4% בשנת 2017.

Advertising Expenditure Forecasts , דו”ח של חברת  GroupM  שפורסם ב- 23 ביוני 2017 אומר כי הוצאות הפרסום בבריטניה יגדלו בשנת 2017 בשיעור של 4.1%. זאת לעומת תחזית קודמת (מנובמבר 2016) לשיעור גידול של 7%.

המרכיב העיקרי הוא הירידה בהשקעות בטלביזיה שהשנה תהיה בשיעור של 2.7%(-) במקום להישאר כמות שהן, כפי שנאמר בתחזית הקודמת. מרכיב נוסף הוא הירידה בהוצאות הפרסום הדיגיטליות.

לדברי חברת  GroupM, תוצאות הבחירות הכלליות בבריטניה – שהיו אמורות להקטין את אי-הוודאות – הגדילו אותה דווקא, וזאת בניגוד להתייצבות הפוליטית והלכלית של איזור ה- Eurozone.