ועדת הפטור המשרדית אישרה התקשרות של רשות החברות הממשלתיות בפטור ממכרז עם חב’ הביטוח ענבל בהיקף 2.83 מיליון ₪ [סיוע לוועדות למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/רשות החברות הממשלתיות

שם הספק: ענבל חברה לביטוח בע”מ [חברה ממשלתית]

מהות ההתקשרות: פניה להתקשרות עם ענבל חברה לביטוח בע”מ לצורך סיוע לוועדות למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים.

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 2,830,224 ₪ (לכל תקופת ההתקשרות כולל מימוש האופציות)

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2017; סיום ההתקשרות: 9 בינואר 2021 [ההתקשרות היא לשנת 2017 כולה עם אופציה להארכה בשלוש תקופות נוספות עד לסיום תקופת ההתקשרות מכוח הסכם המסגרת עם חברת ענבל עד ליום 9.1.2021]

החלטה: דיווח פטור משרדי

הערות: וועדת הפטור המשרדית במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בין היתר בנימוקיה כי במסגרת פעילות הוועדות למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים נכללת הפעילות של שתי הוועדות הבאות: (1) וועדה למינוי דירקטורים בקבוצת כלל, וועדה שמונתה ב- 3.5.2015 ע”י הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון; וועדה למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים בלא שולט, וועדה שמונתה ב- 15.6.2015 ע”י שר האוצר.

ענבל חברה לביטוח בע”מ החלה לספק שירותים לוועדות למינוי דירקטורים בתאריך 31.8.2016. בין היתר הוקם שאלון אלקטרוני להגשת מועמדות ואתר אינטרנט לפעילות הוועדה ובוצע הליך מיון מקרב 1004 מועמדויות לחמישה מועמדים שמהם נבחרו שלושה לכהונה. כמו כן בוצע מיון של דירקטורים חיצוניים.

“הוועדה צפוייה להמשיך ולפעול כל זמן שקיים נאמן המחזיק באמצעי השליטה בכלל החזקות. הוראות חוק הריכוזיות בדבר הפרדת בעלות בין גופים ריאליים משמעותיים לבין גופים פיננסיים משמעותיים, ייכנסו לתוקף מחייב לקראת סוף שנת 2019. אי לכך, עשויים להיווצר גופים בלא שולט אשר יזדקקו לשירותיה של ועדה זו.

“פרט לפעילות הנוכחית של הוועדה (…) דירקטורים נוספים המכהנים כעת בכלל החזקות ובכלל ביטוח עתידים לסיים את  כהונתם באופן מדורג לאורך השנים הקרובות. בנשים אלו מנגנון הנאמן צפוי להמשיך ולהתקיים. אי לכך, פעילות הוועדה צפוייה להימשך גם בשנים הקרובות וזאת עד להסרת מנגנון הנאמן והסדרת השליטה בקבוצת כלל”.

“(…) תוצרי וצרכי הוועדה למינוי דירקטורים בקבוצת כלל זהים לאלה של הוועדה למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים בלא שולט (…) אי לכך ראינו לנכון כי היחידה לסיוע לוועדה למינוי דירקטורים בחברת כלל תמשיך ותספק את שירותיה גם לוועדה למינוי דירקטורים בגופים מוסדיים בלא שולט והכל תחת הניהול של ענבל חברה לביטוח בע”מ.”