ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון ב”פרשת התחלואה בסרטן של עובדי חברת בזק”

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה ב- 26 בנובמבר 2013 דיון ב”פרשת התחלואה בסרטן של עובדי חברת בזק”. מתחקירים שהתפרסמו בתקשורת עולה כי לפחות שמונה עובדי בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ שהועסקו בקומה ה- 13 במגדל המשולש במרכז עזריאלי בתל אביב חלו בסרטן בלוטת התריס.

יוזם הדיון ח”כ אילן גילאון אמר כי “שיעור התחלואה של 20% מקרב עובדי הקומה, הוא מחריד. זהו מצבור מקרים לא מקרי שאינו מניח את הדעת, ו”קומת הסרטן” ממשיכה לשמש מקום עבודה של עשרות עובדי החברה. לא ייתכן שבזק תסתפק ב’בדיקה מטעם’. על משרד הבריאות לחייב אותה לערוך בדיקה חיצונית”.

ד”ר ליטל קינן הממונה על רישום הסרטן במשרד הבריאות אמרה כי על פניו המקרה מעורר דאגה. כמות העובדים שחלו רבה יחסית ומצדיקה בהחלט פנייה לבירור. באופן כללי, יותר נשים חולות בסרטן בלוטת התריס מאשר גברים, כך גם קרה בבזק. הפרופורציה היא 40 נשים חולות מתוך כל מאה אלף, כלומר 0.04% שיעור תחלואה”.

ח”כ גילאון ציין בעקבות כך כי “אם כך, השיעור בבזק הוא פי מאתיים”. ד”ר קינן אמרה בתגובה כי הנתונים אינם ברי השוואה.

לדבריה באתר משרד הבריאות מופיע נוהל כיצד לנהוג במקרי חשד ל”צביר סרטן” במקומות עבודה, שכונה, בתי-ספר וכו’.

מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ יעקב מרגי (ש”ס) אמר כי “אין להתעלם מנורת האזהרה המהבהבת” בעקבות חשיפת הדברים.

סמנכ”ל בזק גיא הדס אמר בדיון כי “ערכנו את כל הבדיקות האפשריות, פנינו להנהלת בניין עזריאלי, אפילו לגמלאי החברה, שינסו לשחזר משהו מהעבר. על פי הנתונים הידועים כרגע, המסקנה היא שאין שום הסבר. אולי זה משהו מבניינים מקבילים. נמשיך לעקוב. אנחנו תומכים בעובדים. יש להם ביטוח רפואי מלא וליווי פסיכולוגי”.

ציון שריקי העובד בחברת בזק סיפר לנוכחים בדיון כי “גם אני חליתי במחלה ואיבדתי מיתר קול. לא יכול להיות שאין שום הסבר. מי שיעשה עבודה יסודית יגיע לאמת. היו לנו שם בעבר חדרי תקשורת, חוות שרתים, אנטנות ועמודי מתח גבוה”.

בסיכום הדיון קראה הוועדה לבדיקה יסודית של משרדי הבריאות והגנת הסביבה של סיבות התחלואה בקרב העובדים, כולל תחקור מכשור העבר בחברה.