וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכ’ אישרה המשך התקשרות עם 5 ספקים לאספקת מסכי מחשב למשרדי הממשלה [בהיקף 1.7 מיליון ₪ למחצית השנייה של 2020] עד לסיום הליכי תיחור במכרז מרכזי

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי

שמות הספקים: הראל טכנולוגיות מידע בע”מ; תים נטקום בע”מ; מטריקס אי. טי. אינטגרציה ותשתיות בע”מ; חיון מחשבים בע”מ; גטר גרופ בע”מ; יניר מערכות בע”מ.

מהות ההתקשרות: המשך והארכת התקשרות בפטור ממכרז עם 5 ספקים לאספקת מסכי מחשב למשרדי הממשלה [בהיקף 1.7 מיליון ₪ למחצית השנייה של 2020] עד לסיום הליכי תיחור במכרז מרכזי

התחלת ההתקשרות: 3 ביוני 2020; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: ב- 6 באפריל 2020 נערכה ישיבה של הוועדה כשבראשה ישב גל אמיר מנהל מינהל הרכש הממשלה (האוצר/החשכ”ל) ועימו עו”ד תמר יוסף [יועצת משפטית בלשכה המשפטית של משרד האוצר], סופי פרכטמן [חשבת רשות שוק ההון], שחר ברכה [מ”מ ראש רשות התקשוב הממשלתית במשרד ראש הממשלה], אלון קינסט [מנהל תחום בכיר מכרזים וכלכלה, מינהל הרכש הממשלתי]. בדין השתתפו גם עו”ד שירן אמסלם [יועצת משפטית ביחידת הרכש הממשלתי, ענבל] וגלעד טלמון [ראש צוות ציוד טכנולוגי ביחידת הרכש הממשלתי, ענבל].

הדיון עסק בנושא מכרז מסגרת 17-2017 לאספקת מסכי מחשב עבור משרדי הממשלה/הארכת התקשרת בפטור – סבב תיחורים מספר 1.

ביום 4.6.2018 הוכרזו הזוכים בסבב התיחורים הראשון במסגרת מכרז זה. ביום 1.3.2020 פירסם עורך המכרז את סבב התיחורים השני במכרז.

“לאור הקשיים איתם מתמודדים ספקי המסגרת בעקבות נגיף קורונה, הליך התיחור בסבב תיחורים מס’ 2 מתארך מעבר למצופה. כמו כן קיים חשש כי השלמת הליך התיחור בשלב זה יביא לתוצאות שאינן אופטימליות”.

“בעקבות התפרצות נגיף קורונה, ביום 24.3.2020 פירסמו מינהל הרכש הממשלתי והמישנה ליועץ המשפטי במשרד האוצר, ‘הנחיות לעבודת וועדת המכרזים ו- וועדות הפטור נוכח התפשטות נגיף קורונה’ המנחות, בין היתר, להימנע מלצאת להליכי רכש אשר יובילו להתקשרויות בתנאים לא אופטימליים הן עבור המשרדים והן עבור הספקים”.

“המכרז כולל בתוכו מגוון מסכים רחב המסופקים למשרדי הממשלה, אשר אין להם חלופות אחרות, וזאת עד לתחילת אספקת השירותים ע”י הספקים שזכו בסבב התיחורים השני. מסכי המחשב חיוניים לעבודה רציפה של משרדי הממשלה, והצוות המקצועי סבור כי המכרז מיטיב עם משרדי הממשלה בהיבטי עלויות וטכנולוגיות”.

“[…] השלמת הליך תיחור בתקופה זו, בה רבים מהעובדים במשק עובדים מבתיהם או שלא עובדים כלל, הן בארץ והן בעולם, מעכב את לוחות הזמנים הרגילים של התיחור ועלול להביא לתוצאות שאינן מיטיבות”.

“[…] עורך המכרז פנה לספקים הזוכים לקבלת הסכמתם להארכת תקופת ההתקשרות בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה, עד ליום 31.12.2020 או עד לתחילת אספקת הציוד על-ידי הזוכים בסבב התיחורים השני – המוקדם מביניהם. כל הספקים אישרו את פניית עורך המכרז”.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

כאמור בידיעה, ביום 24.3.2020 פורסמו ‘הנחיות לעבודת וועדת המכרזים ו- וועדות הפטור נוכח התפשטות נגיף קורונה‘.

לידי Read IT Now הגיע מסמך ההנחיות הזה עליו חתומים גל אמיר מנהל מינהל הרכש הממשלה (האוצר/החשכ”ל) ועו”ד מיכל עקביה [המשנה ליועץ המשפט בלשכה המשפטית של משרד האוצר]. המסמך מופנה אל היועצים המשפטיים והחשבים במשרדי הממשלה.

בין היתר נאמר במסמך בן שישה העמודים: “נוכח התפשטות נגיף הקורונה והשינוי בדרכי העבודה של משרדי הממשלה, ובפרט הגברת העבודה מרחוק ושמירה על מרחק בין העובדים, וכן הצרכים הדחופים שבהם אנו מטפלים כעת יחד עם השינויים במצבם של הספקים בשוק, עלה צורך להתאים את עבודת ועדות המכרזים וועדת הפטור המשרדית”.

“[…] נדגיש כי גם בתקופה זו ועל אף האילוצים הרבים איתם אנו מתמודדים  קיימת חשיבות רבה לשמירה על מינהל תקין, זאת תוך הקפדה על עבודה יעילה ומקצועית, והכל במסגרת הוראות חוק חובת המכרזים ותקנות חובת המכרזים”.

“הנחיות אלה תעמודנה בתוקפן לתקופה הקרובה, עד הוצאתן של הנחיות מעודכנות”.

הנושאים הנדונים במסמך הם:

+ שינויים בסדרי העבודה של וועדות המכרזים ו- וועדות הפטור [התכנסות וועדת המכרזים; ניהול מכרזים; פרסום במנו”ף];

+ אופן הפעלת שיקול הדעת של וועדת המכרזים בתקופה זו [התקשרויות שוטפות; התקשרויות הנדרשות לאור התפשטות נגיף קורונה; הליך רכש מרכזי לצורך מוצרים הנדרשים לכלל משרדי הממשלה].

בין היתר קובעות ההנחיות כי “יש לצמצם, ככל הניתן, את השימוש בתיבות מכרזים פיזיות, שבהן מציעים נדרשים להגיע למקום התיבה לצורך הגשת הצעתם במכרז […] על-מנת לאפשר הגשת הצעות באופן מקוון, יש לעשות שימוש ב’תיבת מכרזים דיגיטלית’, שהיא מערכת ייעודית שפותחה לצורך כך על ידי מינהל הרכש הממשלתי בשיתוף הלשכה המשפטית במשרד האוצר. מערכת זו  נמצאת כעת בשלבים אחרונים של פיילוט לקראת עלייה לאוויר, ונוכח הנסיבות הוחלט לאפשר לכל המשרדים לעשות בה שימוש כבר כעת”.

באשר ל’אופן הפעלת שיקול הדעת של ועדת המכרזים בתקופה זו’ נקבע במסמך כי “נוכח השפעת מצב החירום על שגרת החיים של עסקים רבים במדינה ישראל נדרשות ועדות המכרזים להפעלת שיקול דעת ביחס להתקשרויות קיימות, וכן ביחס ליציאה להליכי רכש חדשים”.

” ככלל,  על המשרדים לשקול בעת החלטה על ביצוע רכש חדש לצרכים השוטפים של המשרד, האם נכון לצאת להליך בשלב זה,  הן מבחינת היכולת לחזות את צרכי המשרד באופן מדוייק, והן מבחינת התנאים השוררים בשוק הרלבנטי ויכולתם של ספקים להגיש הצעה כדאית לאור חוסר הוודאות השוררת בשוק. יש להיזהר מלצאת להליכי רכש אשר יובילו להתקשרויות בתנאים לא אופטימליים הן עבור המשרד והן עבור הספקים“. [הערה: ההדגשה – במקור].

עוד נאמר כי “כסיוע למשרדי הממשלה בביצוע רכש הנדרש להם לצורך התמודדות עם נגיף קורונה, מינהל הרכש הממשלתי מרכז את צורכי המשרדים ופועל על מנת לספק פתרונות רכש מתאימים באופן מרכזי”.

= = = = = = = = = = = = = = = = =