וועדת השרים לחקיקה תדון בהצ”ח פרטית: הצעת חוק הדואר (תיקון – אחריות לאיחורים וטעויות) שהונחה על שולחן הכנסת לפני שלוש שנים

16:44 06.07.2018

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים: ,

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה הקרובה (ראשון, 8.7.2018) בהצ”ח פרטית של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי [פ/1354/20]: הצעת חוק הדואר (תיקון – אחריות לאיחורים וטעויות).

הצעת החוק הזאת הונחה על שולחן הכנסת לפני שלוש שנים או, ליתר דיוק, ב- 8 ביוני 2018.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי “חוק הדואר, התשמ”ו – 1986, קובע כי לבעל רישיון כללי לשירותי דואר, עובדיו והבאים מטעמו, אין אחריות לנזק שנגרם בשל איחורים וטעויות במסירה של דבר דואר או טעויות במברק או אי מסירתו, אלא אם כן קבע שר התקשורת אחרת, בתקנות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

“בפועל, גובה הפיצוי שמעניקות חברות הדואר זעום ואינו עולה בקנה אחד עם הנזק שנגרם בפועל לציבור. לפיכך, מוצע לקבוע כי בעל רישיון (כלומר חברות הדואר שקיבלו רישיון למתן שירותי דואר או חלק מהם) יהיה אחראי לאיחורים וטעויות כאמור. כמו כן, מוצע כי שר התקשורת יקבע הוראות לעניין שיעור הפיצויים בגין הנזק, בשים לב, בין השאר, לשיעור דמי המשלוח בעבור העברת דבר הדואר ושווי דבר הדואר הנשלח.

“הצעת חוק זו, תגרום, בין היתר, להקפדה על מסירת דברי דואר בזמן ובמועד, דבר שיש בו להניב תועלת לכלל המשתמשים בשירות ותבטיח כי במקרים המתאימים יינתן פיצוי הולם לנמען”.

יצויין כי הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת השבע-עשרה ועל שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חבר הכנסת אחמד טיבי (פ/3770/17; 1723/18).