וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד האוצר (מרכב”ה ומימשל זמין) פטור ממכרז בהיקף 2 מיליון ₪ בהתקשרות עם HP לצורך הוספת דיסקים למערכי אחסון בפרוייקט מרכב”ה

הגוף המפרסם: משרד האוצר (מרכב”ה ומימשל זמין)

תקנה: 14ב(א)

שם הספק: היולט-פקרד HP

מהות ההתקשרות: הרחבת מערכי האחסון של פרוייקט מרכב”ה לתקופה של שנה וכן קבלת שירותי תחזוקה למשך שלוש שנים (11.12.2014-31.12.2017)

החלטה: אושר בדצמבר 2014 ע”י וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: במסמך נימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר כי “על-מנת לתמוך בגידול בנפחי פרוייקט מרכב”ה, לשמור ולשפר רמת הביצועים ולאפשר לפרוייקט לשפר את מערך השרידות יש צורך הכרחי בהוספת משאבים למערכי האחסון של סביבת הייצור וסביבת ה- DR והוספת דיסקים לסביבת הפיתוח והפורטלים היושבים במימשל זמין”.

מכרז מרכזי לאחסון פורסם בחודש אפריל 2014. הצפי של מינהל הרכש הממשלתי לסיום הבדיקות עומד על אמצע חודש דצמבר 2014. שדרוג מערכי האחסון של מרכב”ה יבוצעו בהתאם לתוצאות המכרז המרכזי. “אולם לא ניתן להמתין עם רכישת הדיסקים שחייבים להיעשות מ- HP. הטמעה של דיסקים מספק אחר תארך חצי שנה. תוספת הדיסקים המבוקשת תספק מענה למשך שנה”.

מילכה נשיאל מנהלת תחום בכיר מחשוב ומערכות מידע באגף החשב הכללי בחוות דעתה המליצה לאשר את הבקשה. בין היתר כתבה כי “מערכת מרכב”ה מספקת תשתית ממשלתית לתהליכים הקשורים לכספים, רכש, ניהול נכסים והתחייבויות, ניהול משאבי אנוש, ניהול מלאי, תהליכי התמיכות וניהול סיכונים בממשלה. אין ספק שמדובר באחת המערכות המורכבות והקריטיות לתפעול השוטף התקין של הממשלה שפגיעה בה עלולה להסב נזק כבד”.