וועדת המכרזים של רשות האוכלוסין אישרה הגדלת ההתקשרות עם בזק לטובת משלוח הודעות SMS [הודעות/תזכורות לאזרחים להגיע ללשכות לקבל תעודות זהות ביומטריות]

וועדת המכרזים של רשות האוכלוסין וההגירה אישרה הגדלת ההתקשרות עם בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ לטובת משלוח הודעות SMS.

בישיבתה מיום 11 בנובמבר 2015 דווח כי במסגרת מסירת תעודות זהות ביומטריות לאזרחים הרשות שולחת הודעות SMS לאזרחים ומודיעה להם כי הם יכולים להגיע ללשכה לקבל את התעודה. אורך ההודעה הוא כ- 148 תווים. כשהאזרח אינו מגיע ללשכה, נשלחת אליו הודעת SMS נוספת – כתזכורת.

רשות האוכלוסין הזמינה את שירות הודעות ה- SMS מתהיל”ה (תשתית הממשלה לעידן האינטרנט) במשרד האוצר בעלות של 5.5 אגורות להודעה של 70 תווים; תמורת כל הודעה שנשלחת לאזרח הרשות מחוייבת ב- 3 הודעות השוות ל- 16.5 אגורות להודעה.

אגף מערכות מידע של רשות האוכלוסין ביצע בל”מ (בדיקה לקבלת הצעות מחיר) בין שלוש חברות לגבי משלוח הודעות SMS עבור 150 תווים. חברת בזק הציעה את הצעת המחיר הזולה ביותר בסכום של 3 אגורות להודעה ארוכה של 134 תווים. לאחר ניהול מו”מ עם החברה הוגדלה ההודעה ל- 150 תווים להודעה באותה עלות.

החיסכון עבור מיליון הודעות, גם עבור עלות משלוח הודעה וגם חיוב עבור הודעה אחת ולא שלוש הודעות הוא 135,000 ₪ פלוס מע”מ.

כיום בעקבות שיפור השירות לאזרח ומאחר במסגרת המערכת לניהול תורים שהותקנה בלשכות, היקף משלוחי הודעות SMS יגדל באופן משמעותי ולפיכך היקף ההתקשרות שאושר עד כה עם חברת בזק לא יספיק ונדרש להגדילו.

וועדת המכרזים אישרה הגדלת ההתקשרות עם בזק לסכום של עד מאה אלף ₪ כולל מע”מ.

“במקביל הוועדה מנחה את היחידה המקצועית לבחון את שאלת היציאה למכרז פומבי מול משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי בנושא משלוח הודעות SMS לאור קיומו של מכרז מרכזי מס’ 16.3.6 – “התנהלות שגרתית במסגרת הסכם סלולר” [הערת עורך Read IT Now: תוקף מכרז זה מיום 21 בספטמבר 2015 ועד יום 10 בפברואר 2016].