וועדת המדע תקיים (ד’, 7.3) דיון בנושא “פייסבוק מציעה למשתמשי הרשת החברתית להוסיף תמונתו של מחבל לתמונת הפרופיל שלהם” הצעה ל’דיון מהיר’ של ח”כ רויטל סויד

וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת תקיים ביום רביעי הקרוב (7.3.2018) דיון בנושא “פייסבוק מציעה למשתמשי הרשת החברתית להוסיף תמונתו של מחבל לתמונת הפרופיל שלהם”.

זאת בעקבות הצעה ל’דיון מהיר’ של ח”כ רויטל סויד. בדברי ההסבר להצעה כתבה ח”כ סויד כי “למשתמשי הרשת החברתית פייסבוק אפשרות לעצב את ‘תמונת הפרופיל’ שלהם על-ידי הוספת מסגרת לתמונה אשר מוצעת על ידי פייסבוק.

“כך, לדוגמא, מתאפשר להוסיף כיתוב לחגיגות השנה האזרחית, סמל של קבוצת כדורגל ודגל ישראל.

“פורסם כי הרשת החברתית פייסבוק הציעה למשתמשיה בין מגוון האפשרויות הנ״ל, להוסיף לתמונתם את תמונתו של המחבל אחמד ג׳ראר שרצח בדם קר את הרב רזיאל שבח ז״ל.

“הוספת תמונתו של מחבל נתעב, היא לא אחרת מאשר הבעת תמיכה במחבל ועידוד למעשי טרור, דברים אשר עומדים בסתירה, לדברי פייסבוק, לכללי המדיניות שלה. אפשרות הפרסום הוסרה רק לאחר שעות.

“על פייסבוק מוטלת החובה להסביר כיצד קרה הדבר שהרשת החברתית הציעה למשתמשיה לפרסם תמונות מחבל ועודדה את התמיכה בו בקרב משתמשיה. על כן יש לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.