וועדת המדע של הכנסת תדון בכללי הרגולציה החדשים של משרד התקשורת בנושא “שליחת חשבוניות באמצעים טכנולוגיים”

חברת הכנסת אימאן ח’טיב יאסין פנתה ב- 13 בדצמבר 2020 אל יו”ר הכנסת ח”כ יריב לוין בבקשה להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דיון מהיר בנושא: כללי הרגולציה החדשים של משרד התקשורת בנושא “שליחת חשבוניות באמצעים טכנולוגיים“.

בדברי ההסבר לבקשה נאמר: “מנכ”לית משרד התקשורת פירסמה ביום 25 בנובמבר 2020 שימוע לחברות התקשורת (טלפון קווי, סלולר וספקי אינטרנט) בנושא ‘שליחת חשבוניות באמצעים טכנולוגיים’.

“משרד התקשורת מבקש כך להיענות לדרישות חברות התקשורת ולחסוך להם את ההוצאות של הדפסת החשבונית והמשלוח בדואר.

“במדינת ישראל יש אוכלוסיות רבות להן יש נגישות דיגיטלית נמוכה כגון קשישים, חרדים, ערבים ואוכלוסיות נוספות שממעטות להשתמש באמצעים הדיגיטליים ועדיין מסתמכות על השירותים המסורתיים כגון משלוח חשבוניות בדואר רגיל.

“חברות התקשורת, הבנקים וחברות האשראי מנסות כבר מספר שנים לעודד את לקוחותיהם לעבור לחשבונית דיגיטלית ועושות זאת בפרסומים ללקוחות שמבטיחים להם הטבות כמו “קפה ומאפה” ועוד.

“שיעור הלקוחות שהביעו את הסכמתם לעבור לחשבונית דיגיטלית נמוך יחסית ולכן הם מבקשים ממשרד התקשורת כי שיטת המשלוח בדיגיטל תהיה ברירת המחדל ורק מי שיבקש פוזיטיבית לקבל בדואר מודפס – יקבל כך.

“כבר בחודש מארס 2020 ביקשו חברות כרטיסי האשראי מהפיקוח על הבנקים בקשה דומה. לאחר שהבקשה אושרה הן שלחו מסרונים ללקוחות עם מלל ארוך ורק בסוף, באופן “מוצנע” הוצע להם להמשיך ולקבל את הדואר מודפס. המעטים שככל קראו את המסרון, הגיעו לסופו והקישו על הקישור נאלצו לבצע הליך סבוך של הגשת בקשה להמשיך לקבל בדואר מודפס.

“על כן ולאור נושא חשוב זה אבקש להביא אותו לדיון מהיר בפני וועדה”.

* הודעת משרד התקשורת בנושא החשבוניות מופיעה כאן.