וועדת הכספים תדון מחרתיים בכוונת משרד המדע לסגור את פרוייקט להב”ה

13:40 15.11.2020

קטגוריות: כללי

תגים: ,

וועדת הכספים בכנסת בראשות ח”כ משה גפני תדון ביום שלישי (17.11.2020) בארבע הצעות לסדר היום בנושא: “כוונת משרד המדע והטכנולוגיה לסגור את פרוייקט להב”ה, לפטר מאות עובדים ולפגוע בפריפריה החברתית“.

ארבע ההצעות הנפרדות הן של ח”כ מיקי לוי, ח”כ יעקב אשר, ח”כ אופיר כץ וח”כ עבאס מנסור.

בהצעות לסדר היום נאמר בין היתר כי “פרוייקט להב”ה הינו פרוייקט חברתי מן המעלה הראשונה שפועל מאז 2002 בפריפריה החברתית בכ- 30 ערים וביניהן צפת, טבריה, דימונה, באר שבע, ערים נוספות עם רוב של אזרחים חרדים כמו בני ברק, ירושלים ומודיעין עילית, במגזר הערבי בין היתר בערים סכנין, נצרת, באקה ועוד.

“מדובר בפרוייקט שנותן לכלל הציבור – ילדים, מבוגרים, חרדים, ערבים, גימלאים ועוד –  נגישות לקורסים בשימוש בסיסי במערכות מחשוב כמו וורד, הכרת המחשב, אקסל, פאוורפויינט, WIX וסדנאות שונות ומגוונות.

“כמו כן מפעיל הפרוייקט שיתופי פעולה עם עיריות, בתי-ספר, שירות התעסוקה וצה”ל למידה של חיילים 12 שנות לימוד ויחידות לימוד מחשב שנלמדים במרכזי להב”ה.

“בתחילת משבר קורונה כלל המרכזים נתנו שירות מקוון לציבור שהתקשה ב-  Zoom, עזרה בהגשת הטפסים לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, הדרכת צוותי הוראה וסדנאות ZOOM ועוד.  כמו כן בשעות היום המרכז נותן את הנגישות לבתי הספר לילדים מהחינוך המיוחד.
“הובא לידיעתי כי משרד המדע והטכנולוגיה הודיע למרכזים שונים על הפסקת הפרוייקט בסוף שנת 2020 ופיטורי עשרות עד מאות עובדים כתוצאה מכך. מדובר על פגיעה במעל 150 מפרנסים לצד פגיעה קשה באוכלוסייה שפעילות פרוייקט זה על מרכזיו השונים – הינה משמעותית עבורם וחשובה מאוד הן מבחינת רכישת השכלה והן מבחינת שילוב בשוק התעסוקה”.

“נוכח חשיבות הנושא אבקש לקיים על כך דיון דחוף במליאת הכנסת בהשתתפות השר”.