וועדת הכספים אישרה העברה תקציבית שנועדה לממן את פרוייקט הסלולר הלאומי של רשות החירום הלאומית

20:53 28.04.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

וועדת הכספים בכנסת בראשות ח”כ משה גפני אישרה (25.3.2019) העברה תקציבית שנועדה לממן את פרוייקט הסלולר הלאומי של רשות החירום הלאומית (רח”ל).

בהודעת הוועדה באתר הכנסת נאמר כי מדובר בהעברת כ- 693 מיליון ₪ מהאוצר לצרכי הוצאות חירום אזרחיות. התקציב שמרביתו בהרשאה להתחייב (כ- 550 מיליון), נועד לממן התקשרויות ארוכות טווח”.

“[…] עוד נועד התקציב, לממן את פרוייקט הסלולר הלאומי של רשות החירום הלאומית, המשמש לתקשורת סדירה בין הכוחות המגיבים ראשונים [First Responders] בשעת חירום”.

דוברות משרד האוצר העבירה ל- Read IT Now העתק של פניית שאול מרידור הממונה על התקציבים לוועדת הכספים בנושא זה הכוללת את בקשתו של שר האוצר משה כחלון. תוכנית מס’ 5 מתייחסת לתקצוב כלל הפעילות של רח”ל.

בהקשר הספציפי נאמר כי מדובר ב”פרוייקט סלולר לאומי [ש]נועד להקמת מערך תקשורת סלולרית לחיבור תקשוב (קשר ונתונים) של כלל גופי החירום במדינה ובכלל זאת פיקוד העורף (פקע”ר), כיבוי והצלה (כב”ה) ומשטרת ישראל (מ”י).

“עיקר התקציב לפרוייקט תוכנן לשנת 2018. בשל עיכובים משפטיים, לא נחתמה ההתקשרות בשנת 2018, דבר שלא היה מתוכנן בעת בניית ספר התקציב, וכעת נדרשת ההרשאה להתחייב על-מנת להוציא אותו לפועל”.