וועדת הכלכלה תדון בשבוע הבא בהצעת לדיון מהיר בנושא: “הצלתה של תעשיית הטלוויזיה הישראלית בצל יישום רפורמת הסיבים האופטיים”

13:33 14.08.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , , , , ,

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשון ח”כ יעקב מרגי תדון ביום שני (17.8.2020) בהצעת לדיון מהיר בנושא: “הצלתה של תעשיית הטלוויזיה הישראלית בצל יישום רפורמת הסיבים האופטיים“.

ח”כ מרב מיכאלי היא שיזמה את הדיון המהיר. בפנייתה אל יו”ר הכנסת כתבה ח”כ מיכאלי: “האסדרה הקיימת בישראל כיום מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, קובעת כי גופים בעלי רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל, מחויבים להפריש אחוז קטן מרווחיהם לטובת השקעה בהפקות מקומיות.

“עם-זאת, האסדרה האמורה לא הותאמה לשינויים הדרמטיים הרבים שחלו בשוק התקשורת בעשורים האחרונים.

“כך, החובה הרגולטורית המחילה חובת הפרשה להפקות מקור ישראליות, אינה חלה על גופים המשדרים על גבי תשתית אינטרנטית, דוגמת גופי התקשורת סלקום TV, פרטנר TV וגופים נוספים שצפויים להיכנס לשוק התקשורת הישראלי בשנים הקרובות.

“גם הגופים שמחויבים בהשקעה בהפקות ישראליות, HOT ו- YES, מעבירים בהדרגה יותר ויותר מהשידורים שלהם לשידור על גבי האינטרנט.

“ככל שאחוז גבוה יותר מרווחי החברות האלו נובע משידור באינטרנט שאינו מחוייב בהשקעה – כך קטנה בהדרגה ההשקעה בהפקות מקור גם בחברות הללו.

“רפורמת הסיבים האופטיים שיזם שר התקשורת, ברוכה ונחוצה ככל שתהיה לקידומה הטכנולוגי של ישראל, מזרזת את החברות להעביר את כל שידוריהן לפלטפורמת אינטרנט, ועלולה לגזור על תעשיית הטלוויזיה הישראלית מכת מוות סופית.

“אם תעבור רפורמת הסיבים האופטיים בחוק ההסדרים, ללא שמוצמד לה תיקון בחוק התקשורת כך שחובת ההשקעה תחול גם על שידורים באינטרנט, תעשייה הטלוויזיה הישראלית על אלפי המשפחות אותן היא מפרנסת, תיפגע אנושות.

“על-כן, מוצע לקיים דיון מהיר בנושא בוועדת הכלכלה”.