וועדת הכלכלה של הכנסת תדון ב”גריעת שדה התעופה עטרות (ירושלים)”

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ איתן כבל תדון ביום שני, 12 בנובמבר 2018, ב”הצעת צו רשות שדות התעופה (שינוי התוספת לחוק), התשע”ח – 2018, בדבר גריעת שדה התעופה עטרות (ירושלים)”.

לוועדה נשלח מכתב של שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ”ץ בו הוא אומר כי  “שדה התעופה עטרות (ירושלים) הינו שדה תעופה של רשות שדות התעופה וקבוע בתוספת לחוק רשות שדות התעופה, התשל”ז – 1977.

“מסיבות ביטחוניות, השדה לא פעיל משנת 2000 וכשהובהר שלא יוכל לשוב לפעול, השדה נגרע מפרסומי המידע התעופתי.

“מבחינה פיסית, המסלול ומתקני השדה לא שמישים ולא ראויים לשימוש כשדה תעופה. גם הבנייה המסיבית סביבו מהצד הפלסטיני גרמה לפגיעה אנושה בהגבלות הבנייה המתחייבות לשם הפעלת שדה תעופה, באופן בטיחותי.

“רשות שדות התעופה מממנת, כל העת, שמירה של השדה אך מאחר ומדובר בשטח שאינו בשימוש תקופה ארוכה, לאחרונה אנו עדים לפלישה של גורמים שונים המחייבת נקיטה באמצעים משפטיים. בנוסף, כפי שנמסר מרשות שדות התעופה, השטח נדרש מיידית לשם הרחבת מעבר קלנדיה והקמת אתר התארגנות לרכבת הקלה, כאשר בעתיד הלא רחוק, בכוונת רשות מקרקעי ישראל לפעול לאישור תוכניות למגורים על שטח השדה.

“אשר על כן, בדעתי לעשות שימוש בסמכותי לפי סעיף 55 לחוק הקובע כי שר התחבורה רשאי בצו, בהתייעצות עם מועצת רשות שדות התעופה, לגרוע שדה תעופה מהתוספת לחוק; גרע שר תחבורה שדה תעופה מהתופסת, יביא את הדבר לידיעת וועדת הכלכלה של הכנסת.

“מועצת רשות שדות התעופה קיבלה ביום 30.4.2018 החלטה לפיה היא ממליצה לשר התחבורה לגרוע את שדה התעופה עטרות מרשימת השדות באחריות רש”ת.”