וועדת הכלכלה של הכנסת: זמן ההמתנה למענה אנושי מקצועי בטלפון יהיה עד 6 דקות; ההצעה תקצר באופן דרמטי את זמני ההמתנה למענה אנושי מקצועי בפניות הצרכנים לטיפול בתקלות, בירור מצב חשבון וסיום ההתקשרות עם החברות; התיקון ייכנס לתוקף בעוד 9 חודשים

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום (22.5.2018) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב עסקים המפעילים מוקד שירות טלפוני לתת לצרכנים אפשרות מעבר למענה אנושי מקצועי כבר בתפריט הראשון של השיחה.

לפי ההצעה, שעקרונותיה אושרו היום וצפויה להגיע לאישור סופי של הוועדה בשבוע הבא, החברות יחויבו לאפשר ללקוח לקבל מענה אנושי מיד לאחר בחירת השפה, בפניות של טיפול בתקלות, בירורים בחשבון וסיום התקשרות בזמן המתנה שלא יעלה על 6 דקות. באופן חסר תקדים נקבע גם כי ההצעה תחול גם על הבנקים וחברות הביטוח.

היו”ר כבל פתח את הישיבה בהקראת שירה של המשוררת יודית שחר, “זו אני מדברת”, המתאר את שני הצדדים של המענה האנושי. לדבריו, השיר מתאר בדיוק את סבלם של שני הצדדים ובעיקר את אלה של הלקוחות שממתינים למענה. “זה נראה שהיום התחרות היא מי ייתן את השירות היותר גרוע”, אמר ח”כ כבל.

עוד הבהיר כי אין בכוונתו להחריג מהחוק גורם או חברה כלשהם. “זו רעה חולה ואנחנו נחושים לשים לה סוף. לצרכן הגיעו מים עד נפש”.

הוועדה אישרה תקופת היערכות של 9 חודשים עד לכניסה לתוקף של החוק. שר הכלכלה יוכל לאפשר, בצו באישור ועדת הכלכלה, דחייה של 3 חודשים נוספים. כאמור, הצעת החוק אושרה פה אחד בוועדה כאשר יחד עם היו”ר כבל הצביעו בעדה גם ח”כ עבד אל חכים חאג’ יחיא וח”כ יעקב אשר.

לאחר האישור אמר מימון שמילה המשנה למנכ”ל משרד התקשורת כי השר ח”כ איוב קרא מברך על שיתוף הפעולה עם יו”ר הוועדה כבל וקידם את השינויים בזמני המענה בהלימה ובתיאום עם יו”ר הוועדה, שדחף ודרבן את הנושא והכל לטובת ציבור הצרכנים בישראל.

יצויין כי ח”כ איתן כבל התייחס בדבריו בראשית הישיבה להסדרה שפירסם אתמול (21.5.2018) משרד התקשורת על חברות התקשורת, ומתח על כך ביקורת קשה: “גם כשגונבים הצעת חוק שאני מטפל בה כבר 10 שנים צריך שתהייה טיפה’לה בושה”, אמר. “עשר שנים אני ‘בתוך החפירות’ על החוק הזה. אני מצפה להתנצלות”.

ואכן, המשנה למנכ”ל משרד התקשורת מימון שמילה פתח את דבריו בהתנצלות ואמר כי “תיקוני הרישיונות שאושרו אתמול החלו כבר לפני חמש שנים ושכבו במגירה. אילולא הדחיפה שלך זה היה נמשך עוד זמן. אני זה שהשמטתי את שמך מההודעה לעיתונות ואני מתנצל”.

*** פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה היום בשעה 09:55.