וול סטריט ג’ורנל: מראיון עימו עולה כי סטיב באלמר לא פוטר ממיקרוסופט אולם ההחלטה לעזוב הואצה ע”י מועצת המנהלים

18:40 16.11.2013

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

העיתון Wall Street Journal פירסם בסוף השבוע כתבה ארוכה העוסקת בהודעת הפרישה של מנכ”ל מיקרוסופט סטיב באלמר מתפקידו לאחר 13 שנים במישרה.

לדברי וול סטריט ג’ורנל מראיון עימו וכן משיחות עם מקורבים אליו עולה כי סטיב באלמר לא פוטר ממיקרוסופט אולם עזיבתו את החברה הואצה ע”י מועצת המנהלים.

הדיווחים עד כה הצביעו על אכזבה רבה בחברה מהכישלון המסחרי במכירות של מחשב הלוח Surface והערכת-היתר של החברה לגבי הביקושים למוצרים חדשים שלה.

בחודש ינואר השנה נתקלה תוכניתו של באלמר לבנייה-מחדש של מיקרוסופט – בלחצים של מועצת המנהלים של החברה שרצו כי יפעל מהר יותר. לדברי באלמר עצמו הוא לא רצה לזעזע את החברה עד אחרי תחילת השיווק של Windows 8. תחילת השיווק הייתה ברבע הרביעי של 2012 וברבע הראשון של 2013 החלו להעצים הלחצים מצד מועצת המנהלים של החברה על באלמר.

וול סטריט ג’ורנל אומר כי ההחלטה של באלמר לפרוש התקבלה אצלו בחודש מאי השנה לאחר ריצת בוקר בעל שהייה בלונדון. מה שעלה במוחו אז הוא שאולי אכן מיקרוסופט צריכה שינוי מהיר יותר – בלעדיו. בטיסה חזרה מבריטניה הוא אמר ל- Brad Smith היועץ המשפטי של מיקרוסופט שייתכן שהגיע הזמן בשבילו לפרוש. למחרת אמר כך גם ל- John Thompson חבר מועצת המנהלים של החברה.

בחודש יולי החל הארגון-מחדש שלמיקרוסופט והחברה הודיעה כי באלמר יפרוש מהמנכ”לות בתוך שנה (אוגוסט 2014).

בראיון לעיתון אמר באלמר בין היתר: “עם כל זה שאני אוהב כל דבר שאני עושה, הדרך הטובה ביותר עבור מיקרוסופט לכניסתה לעידן חדש היא באמצעות מנהיג חדש שיאיץ את השינוי”.