“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: אושרה התקשרות מ”י בפטור ממכרז עם מכון התקנים במסגרת חקירת תאונת קריסת העגורן ביבנה בה נהרגו 4 אנשים

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

שם הספק: מכון התקנים הישראלי

מהות ההתקשרות: התקשרות מ”י בפטור ממכרז עם מכון התקנים במסגרת חקירת תאונת קריסת העגורן ביבנה בה נהרגו 4 אנשים

התחלת ההתקשרות: 23 במאי 2019; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2022

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית לאחר אישור וועדת המכרזים המשרדית.

הערות: סכום ההתקשרות שנדרש היה 250 אלף ₪ אולם בפועל אושר סכום התקשרות של 150 אלף ₪.

בין היתר נכתב בהחלטת וועדת המכרזים: “[…] ביום 19.5.2019 קרס עגורן צריח ביבנה וגרם למותם של ארבעה בני אדם. לצרכי חקירה נדרשת חוות דעת באשר לגורמים שהביאו לקריסת המנוף. בדיקת המומחים צריכה להתבצע מוקדם ככל הניתן, בטרם תיפגע הזירה באופן שישפיע על איסוף הראיות במהלך החקירה הפלילית. מכון התקנים הינו הגורם היחיד בישראל המאשר יבוא של עגורנים והם מומחי התוכן לעניין זה”.

הצעת המחיר שסיפק מכון התקנים היא להפקת חוו”ד מומחה אודות הזירה. “ההצעה אינה יכולת השלמת בדיקות ככל שתידרשנה, כמו גם מתן עדות בבית-המשפט”.

“הוועדה התרשמה כי מדובר בהתקשרות הנדרשת למניעת נזק של ממש אשר יש להחל בביצועה בתוך שני ימי עבודה. אומנם התקנה מחייבת כי ההתקשרות תבוצע בהיקף ולתקופה המזעריים הנדרשים בנסיבות העניין אולם במקרה זה ייתכן ויידרשו עוד פעולות חקירה בגין תיק זה. מובהר בזאת כי לא ניתן לעשות שימוש בפטור זה עבור התקשרות כלשהי עם מכון התקנים אשר אינה מכוח החקירה בתיק הפלילי שנפתח בעקבות אירוע נפילת העגורן ביבנה מיום 19.5.2019”.

* פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה ב- 27.5.2019 בצהריים.