התקשרות בפטור ממכרז (לשנה, 5.8 מיליון ₪): “משרד החינוך מעוניין לפתוח חשבון WhatsApp ולרכוש חבילת הודעות שתאפשר לו להרחיב את ערוץ משלוח ההודעות גם באמצעות המדיה של WhatsApp למורי ומנהלי בתי-הספר”

הגוף המפרסם: משרד החינוך/מינהל תקשוב ומערכות מידע

שם הספק: באמפ יארד

מהות ההתקשרות: פתיחת חשבון   WhatsApp ורכש חבילת הודעות

התחלת ההתקשרות: 1 בנובמבר 2020; סיום ההתקשרות: 30 באוקטובר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשת הפטור ממכרז כותב ה- CTO של משרד החינוך כי היחידה – מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך – מעוניינת לפתוח חשבון  WhatsApp ולרכוש חבילת הודעות, שתאפשר למשרד החינוך להרחיב את ערוץ משלוח ההודעות גם באמצעות המדיה של WhatsApp למורים ומנהלי בתי הספר. אפליקציית  WhatsApp נפוצה בקרב כלל המורים והמנהלים במוסדות החינוך, פרט למוסדות חרדיים שאינם משתמשים באינטרנט. הרחבת ערוץ המשלוח יקדם משמעותית את התקשורת עם עובדי ההוראה וישפר הלמידה מרחוק.

הסכום הכתוב בחוות הדעת הוא הסכום המקסימלי, התשלום יבוצע לפי הזמנות חודש בחודשו לפי החודש הקודם. מהות ההתקשרות : סיוע בקבלה והקמת החשבון וכן רכש חבילת הודעות.

פייסבוק העולמית בוחרת בכל מדינה מספר ספקים מורשים לצורך חיבור חברות מסחריות לשירותי WhatsApp. לגבי משרדים ממשלתיים – הייתה החלטה גורפת של WhatsApp העולמית לא לחבר משרדים ממשלתיים לשירות.

בעקבות משבר קורונה, פנתה דוברת משרד הבריאות לפייסבוק העולמית בבקשה לקבלת אישור מיוחד להפעלת ערוץ ה- WhatsApp לצורך הפחתת עומסים במוקד קול הבריאות. WhatsApp נענתה ונתנה אישור מיוחד לנושא.

במהלך הגל השני ולאור שיעורי ההדבקה במוסדות החינוך, הקים משרד החינוך בשיתוף עם משרד הבריאות מוקד קורונה לקטיעת שרשרת האספקה במוסדות החינוך.

משרד החינוך מבקש לקיים תהליך חיבור ל-  WhatsApp בדומה  למשרד הבריאות ופועל לקבלת אישור מיוחד מחברת WhatsApp.