התקשרות בפטור ממכרז: הלמ”ס בחר במתן חודורוב (הפרשן הכלכלי של ערוץ 10) להנחות – בתשלום – כנס של הארגון שנערך היום (30.5)

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס)

שם הספק: מתן חודורוב

מהות ההתקשרות: הנחייה מקצועית של יום גיבוש המערכת הסטטיסטית הלאומית בישראל (מס”ל) בישראל ולציון סיום מיזם התאומות בין ישראל לדנמרק

החלטה: אושר; דיווח פטור משרדי

הערות: ערן רופאלידיס מנהל אגף א’ מידע הסברה ודוברות כתב בבקשה שלו להתקשרות בפטור ממכרז כי ביום רביעי 30 במאי 2018 יתקיים כנס של הלמ”ס “מנתונים למידע ולידע משותף“: כנס גדול המשלב שני אירועים – מפגש יסוד של נציגי המערכת הסטטיסטית הלאומית (מס”ל) וסיום מיזם התאומות (טווינינג) על הלמ”ס של דנמרק, בתמיכת האיחוד האירופי.

“בשל העובדה שמדובר בשני אירועים חשובים … וועדת ההיגוי … סברה כי יש מקום להנחייה מקצועית שתיעשה ע”י דמות תקשורתית בכירה … אחרי חלופות שונות שבהן דנה וועדת התגובות הכוללות התייחסות לשיקולי איכות ועלות, מבקשת הוועדה להתקשר לצורך העניין עם מתן חודורוב, פרשן לענייני כלכלה ערוץ 10”.

העלות הכוללת של ההתקשרות היא כ- 8,547 ₪ לפני מע”מ ובצירוף מע”מ – 10,000 ₪.

הערות עורך Read IT Now: תהייה: האם כתב/פרשן כלכלי יכול לקבל תשלום (עבור עבודה חד-פעמית) מגוף ממשלתי שהוא מצוי עימו, למיטב הבנתי, בקשר עבודה שוטפים מעצם עבודתו בכלי תקשורת? מבלי לפקפק ביושרה העיתונאית, האם לא עדיף — מראש — להימנע ממצב זה והאם התמורה הכספית החד-פעמית מצדיקה, מבחינת העיתונאי, את ביצוע העבודה הזאת?

ב- 22 באפריל 2018 פורסם ב’גלובס’ כי “תנועת ‘הצלחה’ הגישה תלונה לממונה על קבילות הציבור ברשות השנייה  בעקבות הנחיית טקס הדלקת המשואות על-ידי עיתונאי חברת החדשות דני קושמרו. בתלונה – בה מצוין כי היא ‘מוגשת בהקשר ספציפי, אך יש בה רלבנטיות לאירועים ועיתונאים אחרים של חברות חדשות בכלל’ – נטען כי ‘עולה החשש שבהנחיית טקסים רשמיים על-ידי עיתונאים ומועסקים בחברות חדשות, המסקרות גורמים אלה באופן תדיר ושוטף, קיים ניגוד עניינים ולכל הפחות מראית-עין של ניגוד עניינים’. עוד נטען בפנייה שהוגשה לממונה על הקבילות ברשות השנייה דוד רגב כי התנהלות מעין זאת סותרת לכאורה סעיפים בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות וכן את כללי האתיקה שקבעה הרשות השנייה”.