“התקשרות בנסיבות מיוחדות ונדירות”: שר האוצר אישר התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי בפטור ממכרז (עד 15 מיליון ש”ח) עם ספקים רבים לרכישת 2,500 מחשבים ניידים עקב התפשטות נגיף קורונה כדי לאפשר לעובדי מדינה לעבוד מביתם [ידיעה מעודכנת]

משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי קיבל אישור להתקשרות בפטור ממכרז עם מספר ספקים [בהיקף של עד  15 מיליון ₪ לתקופה שמיום 16.3.2020 ועד יום 20.4.2020] לשם רכישת 2,500 מחשבים ניידים עקב התפשטות נגיף הקורונה כדי לאפשר לעובדי מדינה לעבוד מביתם.

ועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר המליצה לשר האוצר משה כחלון לאשר החלטה לביצוע הרכש. שר האוצר אישר במכתבו מיום 19.3.2020 ביצוע הרכישה.

ועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה במשרד האוצר/חשכ”ל קיימה ישיבה בנושא זה ביום ראשון שעבר (15.3.2020) וזאת לאור כך ש”ביום 14.3.2020 התפרסמה הודעת ראש הממשלה בעניין התמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה, הקוראת לצמצום מספר העובדים המגיעים למקום העבודה. נוכח הנחיות אלו היערכות משרדי הממשלה ויחידות הסמך לעבודה נרחבת של העובדים מבתיהם, קיימת דרישה גבוהה לרכש מחשבים ניידים מסוגים שונים. בישיבה דובר על 2,500 מחשבים ניידים.

בין המשתתפים בישיבה היו גל אמיר מנהל מינהל הרכש הממשלתי (המשמש גם כיו”ר הוועדה) ושחר ברכה מ”מ מנהל רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה.

“מנגד, מלאי המחשבים הניידים אצל הספקים הזוכים במכרז המרכזי לאספקת מחשבים (18-2017) בתצורות הזוכות אזל, הצפי לחידוש המלאי הינו כחודש (תחזית זו עשוייה להשתנות  בהתאם להתפתחויות בעולם)”.

בין היתר נאמר בועדה כי “[…] מבקשים לבצע את הרכש בדחיפות המירבית האפשרית, ולא ניתן להמתין לפרסום מכרז, שכן החשש הוא שבקרוב יאזלו המחשבים הניידים מהשוק וכי מחירם ימשיך לעלות.

“לאור האמור, נוכח הנסיבות המיוחדות והנדירות של התפרצות נגיף קורונה והצורך להיערכות לעבודה מהבית בזמן קצר ככל הניתן, ממליץ הצוות המקצועי לאשר התקשרויות לרכישת מחשבים ניידים בכפוף לתנאים המפורטים להלן”.

הוחלט להגביל את האישור ל- 2,500 מחשבים ניידים. “יצויין כי מחירי המחשבים הניידים צפויים להיות גבוהים ממחירי המחשבים בתצורות הזוכות במכרז. ההערכה היא כי מחיר מחשב נייד יעמוד על סכום ממוצע של 100 דולר לפני מע”מ. לא תאושר רכישה של מחשב נייד בסכום העולה על 1,700 דולר לפני מע”מ.”

ההתקשרות עם הספקים תיעשה בצורה מרוכזת ע”י מינהל הרכש הממשלתי והזמנות המשרדים יהיו טעונות אישור של מינהל הרכש הממשלתי.