התקבלה חלקית תביעה קטנה נגד פלאפון בגין ביצוע שיחות מכירה טלפוניות מצד נציגיה אל התובע למרות שביקש מפורשות להפסיק שיחות ‘מטרידות’ אלה; “לא שוכנעתי שהנתבעת עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את השיחות האמורות”

15:42 19.07.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

ביום שישי שעבר (12.7.2019) בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: בית-משפט לתביעות קטנות בראשון לציון קיבל חלקית תביעה קטנה נגד פלאפון תקשורת בגין ביצוע שיחות מכירה טלפוניות מצד נציגיה אל התובע למרות שביקש מפורשות להפסיק שיחות ‘מטרידות’ אלה; פלאפון תשלם פיצוי בסך 3,000 ₪ וכן הוצאות משפט בסך 750 ₪; “לא שוכנעתי שהנתבעת עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את השיחות האמורות”.

מדובר בתביעה קטנה [ת”ק 1708-02-19] שהוגשה בידי ליאור זילברמן נגד חברת פלאפון תקשורת בחודש פברואר השנה.

כבוד הרשמת הבכירה זהבית חמו כתבה בין היתר בפסק דינה שניתן בחודש יוני השנה:

■ “בכתב התביעה נטען שהתובע היה לקוח של הנתבעת לפני למעלה מתשע שנים. משנת 2011 החל התובע לקבל שיחות מכירה מטרידות מנציגי הנתבעת למרות בקשותיו המפורשות מהנתבעת לחדול מלהתקשר אליו […] לטענת התובע, מרבית השיחות בוצעו ממספרים גלויים, בכל פעם ממספר אחר, באופן שמונע אפשרות לזהות את המתקשר”.

■ “[…] התובע מציין שניסה להגיע לפשרה עם הנתבעת אך הפיצוי שהוצע לו לא שיקף שנים של הטרדה. התובע מציין שמדובר בתופעה רחבה, שיש ליתן עליה את הדעת, וכי רק פסיקת פיצוי משמעותי ירתיע את הנתבעת מהמשך ביצוע פעולות אלו”.

■ חברת פלאפון טענה כי דין התביעה להידחות “מחמת שמדובר בתביעה מופרזת וחסרת תום לב שתוכננה מראש בניסיון להוציא מהנתבעת כספים שלא כדין […] עוד טוענת הנתבעת להיעדר יריבות שכן ייתכן שהשיחות בוצעו על-ידי משווקים עצמאיים שמבצעים פניות ללקוחות פוטנציאליים”.

■ בהכרעה של הרשמת הבכירה נאמר בין השאר כי “לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם, שמעתי את טיעוני הצדדים ושקלתי טענותיהם, אני מורה על קבלת התביעה באופן חלקי”.

■ “[…] לא ניתן לקבל בהקשר זה את טענות ההגנה של הנתבעת שלפיה מדובר בשיחות של ‘רק’ פעם או פעמיים בשנה, והיה על הנתבעת לחדול ולהטריד את התובע כפי בקשתו הברורה מהנתבעת […] לאחר ששמעתי את טיעוני נציג הנתבעת בדיון, לא שוכנעתי שהנתבעת עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את השיחות האמורות […] בכך תימוכין לכך שהנתבעת לא פעלה להסרתו ממאגר המידע שלה חרף בקשות התובע […] התובע הבהיר לנציגי הנתבעת שפנו אליו טלפונית כי הוא מבקש הסרת פרטיו והוא נענה כי העניין יטופל על ידם, דבר שלא נעשה, וחבל שכך”.

■ “[…] אשר על כן אני מקבלת את התביעה באופן חלקי ופוסקת לתובע פיצוי כולל בסך 3,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך 750 ₪.”