התובעת הכללית של מדינת ניו יורק פנתה לחברות וביקשה מהן להפסיק לחייב לקוחות עבור שידורי ספורט חיים

התובעת הכללית של מדינת ניו יורק Letitia James פנתה (28.4.2020) לחברות הכבלים והלוויין וביקשה מהן להפסיק לחייב (באופן מלא או חלקי) לקוחות עבור שידורי ספורט חיים בתקופה זו של משבר קורונה כשאין שידורים חיים וישירים.

חברות אמריקניות ממשיכות לחייב את הלקוחות עבור שידורי ספורט חיים למרות שכל אירועי הספורט בארה”ב בוטלו כבר לפני מספר שבועות בשל המצב וגם לא צפויים להתחדש בעתיד הנראה לעין.

המכתבים נשלחו אל בכירים בחברת AT&T, בחברת Comcast, בחברת Dish ובחברת Verizon והם התבקשו “להכין מייד ולספק למשרד התובעת הכללית תוכניות כיצד הם יציעו הקלה פיננסית לצרכנים עד לחידוש שידורי הספורט החיים”.

מנויי הכבלים והלוויין בארה”ב משלמים מידי חודש סכום נוסף של עד עשרים דולר עבור שידורי ספורט חיים. הסכום החודשי ממשיך להיגבות מהם גם ב”עת קורונה”.

לדבריה, “בתקופה בה כל רבים מתושבי ניו יורק איבדו את מישרותיהם ונאבקים (כלכלית) זה מאוד לא הוגן שספקי השידורים בכבלים ובלוויין ממשיכים לגבות מהם דמי מנוי עבור  שירותים שהן אינן מספקות כלל”.

לדברי משרד התובעת, עד כה כ- 1.2 מיליון תושבי ניו יורק איבדו את מישרותיהם מאז פרוץ משבר קורונה ורבים אחרים ניצבים בפני אתגרים פיננסיים.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

בחודש אפריל 2020, האתר Read IT Now היה הראשון לדווח על שתי תביעות (נפרדות) ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות הנוגעות להפסקת שידורי הספורט הישירים בארץ למרות המשך גביית דמי מנוי חודשיים: כאן (נגד הוט, DBS/YES, סלקום וצ’רלטון)  ו- כאן (נגד הוט מערכות תקשורת, DBS/YES  וסלקום ישראל).

= = = = = = = = = = = = = = = = =